Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorucu, Agâh Tuğrul
dc.contributor.authorOlpak, Yusuf Ziya
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:19Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBMk1qSXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/704
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencilerinin bireysel yenilikçilik kategorilerine göre dağılımlarının belirlenmesi ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, haftalık internet kullanım süresi ve internet kullanımına yönelik tutum) ile olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre yürütülen bu araştırma, kullanılan veri toplama araçlarındaki sorulara uygun şekilde yanıtlar veren 292 öğrenciden elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında; Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan bireysel yenilikçilik ölçeği, Tavşancıl ve Keser (2002) tarafından geliştirilen internet kullanımına yönelik tutum ölçeği ve yazarlar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise; betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi ve bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin, "sorgulayıcı" kategorisinde olduğu ve öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin; cinsiyete, haftalık internet kullanım süresine ve internet kullanımına yönelik tutuma göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research it was aimed to identify of Computer Education and Instructional Technology department students' distribution according to individual innovation categories and examining. The connection between students' innovation properties and different variables (gender, class level, weekly internet usage time and attitudes about internet usage). The study carried with survey model in 2013-­-2014 education-­-instruction spring period, students from Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty was realized with data from the 292 students who answered the questions conveniently in data collection tools. As a result of research it was determined that individual innovation properties are in the early majority category. Also it was determined that while students' innovation properties show significant difference class level and it doesn't show significant difference according to gender, weekly internet usage time and attitude to internet usage.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination Of Teacher Candidates Individual Innovatıveness Properties From The Different Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster