Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.contributor.authorSargın, Musa
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:20Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVMk5qYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/713
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokulda yer alan serbest etkinlikler dersinin öğretimine yönelik sınıf öğretmenlerinin kendilerini ne düzeyde yeterli gördüklerini belirlemektir. Tarama modeline dayalı bu araştırma kapsamda, sınıf öğretmenlerinin görüşleri araştırmacılar tarafından geliştirilen Serbest Etkinlikler Dersi Değerlendirme Ölçeği (SEDDÖ) ile elde edilmiştir. Elde edilen öğretmen görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve okulların yerleşim yerleri değişkenlerine göre açıklanmıştır. Örneklem grubu 2013-2014 akademik döneminde Şırnak ilinden kadrolu sınıf öğretmenleri arasından seçkisiz olarak oluşturulmuştur. Araştırma örneklem grubu 116 bayan, 109 erkek toplam 225 öğretmeden oluşturulmuştur. Bunların 137'si köy, 36'sı belde/ilçe ve 21'i ise şehir merkezlerinde görev yapan öğretmenlerdir. Verilerin tanımlanan evrenin normal olasılık dağılımına uyup uymadığı Kolmogorov-Smırnov sınaması ile test edilmiştir. Verilerin dağılımı ile normal olasılık dağılımı arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Veriler SPSS 15.00 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde yeterlik durumlarını belirlemek için ortalama ve standart sapma, bağımsız değişkenler arası ilişkileri belirlemek için ise Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenleri serbest etkinlikler derslerinde kendilerini kısmen yeterli görmeleri yanında, bu derste öğrencilerin işbirliği, teknoloji okuryazarlığı, bireysel farklılıklar ve disiplinler arası eğitim gibi gelişimlerinde çok yararlı olduklarına inanmaktadırlar. Araç-gereç eksiklikleri olmasına rağmen serbest etkinlikler dersi hakkında öğretmenler olumlu düşünceye sahiptirleren_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokulda yer alan serbest etkinlikler dersinin öğretimine yönelik sınıf öğretmenlerinin kendilerini ne düzeyde yeterli gördüklerini belirlemektir. Tarama modeline dayalı bu araştırma kapsamda, sınıf öğretmenlerinin görüşleri araştırmacılar tarafından geliştirilen Serbest Etkinlikler Dersi Değerlendirme Ölçeği (SEDDÖ) ile elde edilmiştir. Elde edilen öğretmen görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve okulların yerleşim yerleri değişkenlerine göre açıklanmıştır. Örneklem grubu 2013–2014 akademik döneminde Şırnak ilinden kadrolu sınıf öğretmenleri arasından seçkisiz olarak oluşturulmuştur. Araştırma örneklem grubu 116 bayan, 109 erkek toplam 225 öğretmeden oluşturulmuştur. Bunların 137’si köy, 36’sı belde/ilçe ve 21’i ise şehir merkezlerinde görev yapan öğretmenlerdir. Verilerin tanımlanan evrenin normal olasılık dağılımına uyup uymadığı Kolmogorov-Smırnov sınaması ile test edilmiştir. Verilerin dağılımı ile normal olasılık dağılımı arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Veriler SPSS 15.00 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde yeterlik durumlarını belirlemek için ortalama ve standart sapma, bağımsız değişkenler arası ilişkileri belirlemek için ise Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenleri serbest etkinlikler derslerinde kendilerini kısmen yeterli görmeleri yanında, bu derste öğrencilerin işbirliği, teknoloji okuryazarlığı, bireysel farklılıklar ve disiplinler arası eğitim gibi gelişimlerinde çok yararlı olduklarına inanmaktadırlar. Araç-gereç eksiklikleri olmasına rağmen serbest etkinlikler dersi hakkında öğretmenler olumlu düşünceye sahiptirleren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleSerbest Etkinlikler Dersinde Sınıf Öğretmenlerin Kendilerini Yeterli Görme Düzeylerien_US
dc.title.alternativeTHE COMPETENCY LEVELS OF THE PRIMARY SCHOOL TEACHERS TOWARDS TEACHING OF FREE ACTIVITIES LESSONen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage933en_US
dc.identifier.endpage954en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster