Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Sedat
dc.contributor.authorArıcan, Muhammet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:20Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-6575
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrNE16UXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/718
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı büyük ölçekli bir sınavın tanılayıcı değerlendirme yaklaşımlarından biriyle analiz edilmesidir. Bazı araştırmacılar büyük ölçekli sınavların (örn: TIMSS) kullanışlılığını sorguluyor olsa da katılımcı ülkeler bu sınavlardan alınan sonuçları kullanarak müfredatlarında ve öğretim metotlarında geliştirmeler yapmaya devam etmektedir. Bu sınavlarda yaygın olarak kullanılan ve tek bir puan sunmaya dayalı olan uygulamalar öğrencinin genel performansı hakkında bilgi sunsa da tanısal bilgi sunmada yeterli değildir. Öğrencilerin bilişsel olarak güçlü ve zayıf yanlarıyla ilgili daha detaylı bilgi sunabilmek için bilişsel tanı modelleri geliştirilmiştir. Bu çalışmada Kore ve Türkiye veri setleri kullanılarak TIMSS 2011 sekizinci sınıf matematik sorularının bilişsel tanı modellerinden DINA model ile tekrar analizi yapılmıştır. Bu modelden elde edilen sonuçlar kullanılarak iki ülke öğrencilerinin performanslarının karşılaştırılması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to analyze an international large-scale data set using a cognitive assessment approach. Although some researchers question the usefulness of international large-scale assessments (e.g., TIMSS), participating countries have continued to use the results from these large-scale assessments to improve their curricula and teaching methods. Despite the common reporting practice--single-score--in these large scale assessments gives useful insights about students' overall performances, they still lack diagnostic information. Cognitive diagnosis models (CDMs) were developed to provide more feedback on students' cognitive strengths and weaknesses. This study retrofitted the TIMSS 2011 eighth grade mathematics assessment by applying a specific CDM called the DINA (the deterministic, inputs, noisy, "and" gate) model to data from South Korea and Turkey. Results of the DINA model were used to make a detailed comparison between students of these two countries.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleA Diagnostic Comparison of Turkish and Korean Students' Mathematics Performances on the TIMSS 2011 Assessmenten_US
dc.title.alternativeTIMSS 2011 Sınavına Kore ve Türkiye'den Katılan Öğrencilerin Matematik Performanslarının Tanısal Bir Karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage238en_US
dc.identifier.endpage253en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster