Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:20Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZMU5UZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/721
dc.description.abstractBu araştırma ile sınıf öğretmeni adaylarının ilk görev yeri ve öğretmenlik performans algıları ile birleştirilmiş sınıf üzerine oluşturdukları metaforlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma türündedir. Çalışma grubu (?64), amaçsal örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Katılımcı görüşleri içerik analizi ile analiz edilip, gruplandırılarak açıklanmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların büyük bir kısmı mezra, köy ya da belde gibi taşra yaşam deneyimine sahip olmalarına karşın halen il ya da ilçe merkezde yaşamaktadırlar. Sınıf öğretmeni adayı öğrenciler, mesleğe ilk başlangıç yapacakları okulun gerekli niteliklerle donanmış hatta ileri teknolojik donanımlara sahip olması, okul ve çevresinin sosyal, kültürel ve diğer özellikler bakımından olumlu özellikler taşıması gerektiği düşüncesindedirler. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından %42'sinin kendilerini birleştirilmiş sınıflı okullarda öğretim için hazır olduğu düşüncesinde, %38'inin teorik açıdan hazır fakat uygulama deneyimi açısından hazır olmadığını düşüncesinde olmalarına karşın, %58'i ise kendilerini birleştirilmiş sınıflı okullarda öğretmenlik yapacak donanımda görmemektedirler. Bununla birlikte, sınıf öğretmen adayları sınıf öğretmeni yetiştirme sürecinde birleştirilmiş sınıflı ortamlarda dâhil olmak üzere yeterli uygulama öğretmenlerinin köy ya da şehir okullarında görev yapacak olmalarının öğretmenlik idealizmi ve performansını etkileyeceğini ifade eden katılımcıların oranı %61'dir. Sınıf öğretmeni adayı katılımcılar birleştirilmiş sınıflı bir okul hakkında, 9 bitki, 11 insan-hayvan, 18 eşya, 11 kurum-organizasyon temalı olmak üzere 49 farklı metafor oluşturmuşlardır. Buna karşılık birleştirilmiş sınıf öğretmenliği hakkında 30 insan, 8 masal kahramanı, 10 eşya, 3 hayvan temalı olmak üzere toplam 51 metafor oluşturmuşlardıren_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the perceptions of prospective primary school teachers about the school to begin first assignment, teacher performance and the multigrade classes. The study is a qualitative study. Participants (?64) were determined with homogenous sampling method. The data collection tool was a semi-structured questionnaire. Participants' views were analyzed with content analysis and explained under specific themes. According to the findings, while most of the participants have already experienced living hamlets, villages and towns, they lived in county towns and city centres. The prospective primary school teachers wanted to begin their professions in a school environment where the school have had adequate features and even advanced technology and thought the school should be under good condition in terms of social and cultural facilities. 42% of the participants felt ready to work in multi grade classes, 38% of them indicated that they were ready theoretically but not practically and 58% of them didn’t regard themselves as equipped enough to teach in schools with multigrade classes. The participants’ ideas mostly focus on the inadequate possibilities to get practical education including experiencing in such schools during their university lives. 61 % of the participants indicated that teaching in villages or cities will affect their teaching idealism and performances. made metaphors about the schools with multigrades classes: 9% of the participants made plant-themed metaphors, 11% of them made humananimal-themed metaphors, 18% ones made furniture-themed metaphors and finally 11% ones made institution-organization-themed metaphors. On the other hand, about primary school teaching in multigrade classes 30% of the participants made human-themed metaphors, 8% of them made fairy-tale hero-themed metaphors, 10% of them furniture-themed metaphors and 3% ones made animal-themed metaphorsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleBirleştirilmiş Sınıflar Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Beklenti Ve Metaforlaren_US
dc.title.alternativeTHE VIEWS OF PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS ABOUT MULTIGRADE CLASSES: EXPECTATIONS AND METAPHORSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1459en_US
dc.identifier.endpage1475en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster