The Factor Which Affect Juice Consumption of Families Who are Living in Edirne Province
Özet
Bu çalışmada, Edirne ili merkez ilçedeki ailelerin meyve suyu tüketimi ve meyve suyu tüketimini etkileyen faktörler incelenmiştir. 384 aile ile yüz yüze görüşme ile anket çalışmasından elde edilen veriler kullanılmıştır. Çalışmada, ailelerin % 82.8’inin meyve suyu tükettiği belirlenmiştir. Meyve suyu tüketiminde tüketiciler çoğunlukla vişne suyunu tercih etmektedirler ve marka olarak Cappy markasını tercih etmektedir. Bu araştırmada, ailelerin meyve suyu tüketimini etkileyen faktörleri belirlemek için Logit Analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, ailelerin gelir düzeyi, eğitim düzeyi, ailedeki kişi sayısı ve mevsimsel değişkenler meyve suyu tüketiminde etkili olarak belirlenmiştir. In this study, the juice consumption and the factors which affect the juice consumption of the families in the centre district of Edirne was investigated. The data used in the study have been obtained from the surveys conducted through face-to-face interviews with 384 families. In the study, it has been identified that a total of 82.8 % of the consumers consumed fruit juice. In the juice consumption the consumers prefer mostly cherry juice and cappy as a brand. In this research, Logit analysis was used to analyze the factors which affect the juice consumption of the families. According to analysis results; it is obvious that the level of income the families, their educational background, the number of the family members, the seasonal variables influence the juice consumption.