Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaltacı, Serdal
dc.contributor.authorYıldız, Avni
dc.contributor.authorKösa, Temel
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:22Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnMU5UazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/757
dc.description.abstractÖz: Bu çalışmada, analitik geometri kavramlarının öğretiminde GeoGebra’ nın potansiyeli incelenmiştir. Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen bu araştırmanın katılımcılarını, ilköğretim matematik öğretmenliğisınıfa devam eden 6 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar kendini ifade etme becerisi yüksek, mülakata gönüllü ve farklı başarı düzeyinde (yüksek, orta, düşük) olan ikişer öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada analitik geometri dersleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen çalışma yaprakları kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri derslerin sonunda yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının analitik geometri kavramlarını öğrenmede yazılımı kullanmalarının onlara kolaylık sağladığını, yazılımı kullandıkları öğrenme ortamında kendilerini daha aktif hissettiklerini göstermiştir. 3.en_US
dc.description.abstractAbstract: The potential of GeoGebra in teaching analytic geometry concepts was investigated in this paper. The study carried out with case study methodology and the participants were 6 pre-service mathematics teachers3rd grade of elementary mathematics education. All of the participants had the skill of well self-expression and they were volunteers for interview. Two participants were at high achievement levels, two participants weremedium achievement levels and two participants were low achievement levels. While carrying out each lesson, participants used worksheets which were prepared by the researchers. The data were obtained by semi-structured interviews which were carried out at the end of the courses and the data were analyzed with content analysis method. Research results showed that using dynamic mathematics software while studying on analytic geometry provides convenience for the participants and they felt more active while they were using software in the learning environment. at aten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectDisiplinler Arası Uygulamalaren_US
dc.titleAnalitik Geometri Öğretiminde GeoGebra Yazılımının Potansiyeli: Öğretmen Adaylarının Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Potential of GeoGebra Dynamic Mathematics Software in Teaching Analytic Geometry: The Opinion of Pre-service Mathematics Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage483en_US
dc.identifier.endpage505en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster