Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanbulat, Tuncay
dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.contributor.authorSipahi, Selma
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:23Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVeE9EZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/789
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada'da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın veri kaynağı, "Sosyal Bilgiler Eğitimi" alanında yapılmış ve Proguest merkezine ulaştırılmış 153 lisansüstü tezden oluşmakta olup, tezlerin değerlendirilmesi Kırcaali-İftar'ın (2005), Gay ve Airasian'dan (2000) uyarladığı, "Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütleri Formu" ndan yararlanılarak yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre yurtdışında Sosyal Bilgiler Eğitimiyle ilgili yoğun olarak "öğretim programı-kitap-kişi inceleme", "vatandaşlık eğitimi, küresel eğitim, öğretmen yetiştirme" konularının çalışıldığı belirlenmiştir. Özellikle dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen araştırmacıların insan hakları, vatandaşlık eğitimi, barış eğitimi gibi insanlığın geleceğini etkileyecek konuları çalıştığı belirlenmiştir. Bu anlamda Türkiye'deki çalışma konularının gözden geçirilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir. Araştırmada elde edilen sonuçların; Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yurtdışı araştırmalara bilimsel bakış açısı getireceği ve Türkiye'de yapılacak araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is the evaluation of the theses related to Social Studies education in the U.S.A and Canada. The research is a analytical research model. Research data are obtained by document analysis. Research database is determined as 153 the master theses that performed on "Social Studies education" field and sent to proquest center. Evaluation of the theses has been performed by using of "the evulation form of social studies researches" that was developed by Gay and Airasian(2000). According to the findings of this study abroad extensively about Social Studies Education "Analysis of teaching programme-coursebook-person", "Citizenship Education, Global Education Programme, teacher training" it was determined that the subjects studied.The results obtained by the research are hoped to develop a scientific point of view to the foreign studies related to Social Studies education and to light the way for the studies that will be performed in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleABD ve Kanada'da Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanındaki Tezlerin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of the Theses in the Field of Social Studies in The U.S.A and Canadaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.endpage370en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster