Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKartal, Tezcan
dc.contributor.authorKartal, Büşra
dc.contributor.authorUluay, Gülşah
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:24Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFeE5EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/796
dc.description.abstractTPAB son on yıldır var olan yeni bir kavramdır. Koehler ve Mishra (2005) TPAB'ı öğretmenlerin sınıflarına teknolojiyi entegre edebilmeleri için ihtiyaçları olan bilgi olarak tanımlamıştır. En yaygın olarak kullanılan TPAB ölçme araçları öz bildirim ölçekleridir. Ölçekler katılımcıların teknoloji ile öğretim yapıp yapmayacaklarına dair kararları üzerinde en fazla etkisi olan inanç, fikir, tutum ve eğilimleri hakkında bilgi vermektedir. TPAB ölçeklerinin çoğu geçerlik ve güvenirlik çalışmaları konusunda eksiktir. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının TPAB düzeylerine dair öz algı ve öz değerlendirmelerini belirlemek amacıyla bir ölçek (TPAB-ÖDÖ) geliştirilmiştir. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde DeVellis (2003) tarafından önerilen adımlar (örn. madde havuzu, uzman görüşü, madde performansı analizleri, geçerlik, güvenirlik, faktör analizi...) takip edilmiştir. TPAB-ÖDÖ 754 öğretmen adayına uygulanmıştır. Analizler sonucunda ölçek modelin orjinaliyle uyumlu olarak yedi boyut ve 67 maddeden oluşmaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarına kendi bilgisayarlarına sahip olup olmadıkları, internete erişim yerleri, bilgisayar kullanma süreleri ve yeterlikleri ile bilgisayarı kullanma amaçları sorulmuştur. Bu değişkenler ile TPAB alt boyutu arasındaki ilişkiler incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractTPACK has been a new issue of interest for the last decade. Koehler and Mishra (2005) suggested TPACK framework to address the knowledge needed for teachers to integrate technology in their classrooms. Self-reported scales are the most common measurement tools for TPACK. Surveys can inform about participants' beliefs, views, attitudes, and dispositions that are the most effective on their decisions related to teach with or without technology. Most of the TPACK surveys have lack about reliability and validity. In this study, a valid and reliable survey called TPACK Self Assessment Scale (TPACK-SAS) was developed to identify pre-service teachers' self-perceptions and selfassesments of their TPACK. The steps (item pool, expert review, item performance analyses, validity, reliability and factor analyses) suggested by DeVellis (2003) were followed in the scale development process. TPACK-SAS was administered to 754 preservice teachers. After the analyses process, it consisted of seven subdomains, similar with the original framework, and 67 items. Pre-service teachers were also asked whether they have their own computers or not, where they access internet, amount of time they spend using computers, proficiency of using computers and their intentions to use computers. The relationships between these variables and TPACK subdomain were investigated.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleTechnologıcal Pedagogıcal Content Knowledge Self Assessment Scale (Tpack- Sas) For Pre-Servıce Teachers: Development, Valıdıty And Relıabılıtyen_US
dc.title.alternativeÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ (TPAB-ÖDÖ): GELİŞTİRİLMESİ, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMALARIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage36en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster