Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAteş, Hüseyin
dc.contributor.authorDurmaz, Serbay
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:24Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBME56RXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/800
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adayları (FBÖA)'nın sahip oldukları öz-değer inançlarını alt alanları ile incelemek ve bazı değişkenlerin FBÖA'nın öz-değer inançlarına etkisini araştırmaktır. Çalışmaya Türkiye'de orta ölçekli bir üniversitede eğitim alan toplam 250 FBÖA katılmıştır. Veriler 'Öz-Değer İnanç Anketi' (Crocker, Luhtanen, Cooper ve Bouvrette, 2003) ile toplanmıştır. Anketin Türkçe uyarlaması Çetin, Akın ve Eroğlu (2011) tarafından yapılmıştır. Veri analizinde betimsel analiz, iki yönlü MANOVA analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, FBÖA'nın temel yaşam alanlarındaki memnuniyetleri ve öz-değer inançları yüksek çıkmıştır. Ayrıca cinsiyet ve okul ortalamalarının öz-değer inançlarına ait alt alanlara etkisinin olduğu görülürken, temel yaşam alanlardaki memnuniyetleri gösteren değişkenlerin öz-değer inançları üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate pre-service science teachers' (PSTs) selfworth beliefs with sub-domains and effects of some variables on these beliefs. A total of 250 PSTs attending to faculty of education in a mid-sized university in Turkey were involved in the study. Data were collected through 'Self-Worth Scale' (Crocker, Luhtanen, Cooper & Bouvrette, 2003). It was adapted into Turkish by çetin, Akın and Eroğlu (2011). Three kinds of statistical analysis were used: Descriptive statistics, two way MANOVA and multiple regression analysis. The findings revealed that PSTs' satisfaction in the life and their self-worth beliefs were high. Additionally, effects of PSTs' gender and grade point averages were found on sub-domains of self-worth beliefs significantly, while variables indicating satisfaction in the life have no effects on selfworth beliefsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-değer İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Pre-Service Science Teachers' Self- Worth Beliefs in terms of Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage517en_US
dc.identifier.endpage533en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster