Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Volkan Hasan
dc.contributor.authorBahçeci, Zafer
dc.contributor.authorKaya, Elif
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:24Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-5959
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVd05UQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/807
dc.description.abstractAtatürk'ün eğitim alanındaki görüşleri ve önerileri günümüzde halen geçerliliğini korumaktadır. Bu nedenle geçmişte eğitim alanında farkına varılan değerlerin canlandırılması, tarihten dersler çıkartılması; çağdaş uygarlık seviyesine ulaşılmasında atılacak adımlardan biri olmalıdır. Bu çalışmada, tarihi araştırma yöntemi kullanılarak, Atatürk'ün eğitim, öğretmenler ve ilköğretim hakkındaki görüşleri doğrultusunda eğitime bakış açısı tespit edilmeye çalışılmıştır. Genel araştırma türlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılarak belirlenen durum tanımlanmaya ve açıklanmaya çalışılmıştır. Kaynak taraması sonucunda elde edilen veriler; "fen", "eğitimin insan yaşamındaki yeri", "Atatürk'ün eğitime verdiği önem", "Maarif Kongresi ve önemi", "Atatürk'ün fen bilimlerine bakışı" ve "Atatürk'ün görüşlerinde gençler ve öğretmenler" konu alanları ile sınırlandırılmıştır. Atatürk'ün görüşleri doğrultusunda eğitimine yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAtatürk's opinions and suggestions on education still keep their validity. Therefore, reviving the values which were recognized in the past and taking lessons from history should be one of the steps to be taken in order to reach contemporary civilization level. In this study, by using history research method. Atatürk's opinions on education were tried to be determined with the guidance of his views about education ,teachers, and elementary education. The existing situation was attempted to be identified and expalained by using descriptive research method of general research types. The data obtained in the result of source scanning was limited to the following the subject fields; "science", "education's place in human life", "the importance of education for Atatürk", "the importance of Education Congress", "Atatürk's opininon on science", and "youth and teachers in Atatürk's views". Suggestions to education were presented in accordance with Atatürk's views.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAtatürk'ün Eğitime Bakışı Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeA Study on Atatürk's View on Educationen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage303en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster