Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.contributor.authorTaşdemir, Figen
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:25Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBME56QTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/814
dc.description.abstractBu araştırma ile öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın ne olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz dönemi RPD 4.sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Araştırma 51 (28K, 23E) kişilik gönüllü katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Geçerlik (İnanırlık), Güvenirlik (Tutarlılık) ve Genellenebilirlik (Nakledilebilik) sağlamasında, toplanan veriler ayrıntılı olarak rapor edilmiş, sonuçlara ulaşma süreci ayrıntılı olarak açıklamış, zengin ve yoğun tanımlama, ortamın ve katılımcıların tanımlanması, katılımcıların orijinal görüşlerine yer verme, bulguların detaylı tanımlanması, örneklemde azami çeşitlilik sağlanması işlemlerine yer verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemlerinden kategorisel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında RPD öğretmeni adayı katılımcıların bilimsel araştırma hakkında 6 farklı kategoride, 51 metafor oluşturdukları görülmektediren_US
dc.description.abstractIn this study, it is tried to reveal prospective teacher'opinions on what scientific research is through the metaphors that they produce. The research is a descriptive research and a case study using qualitative data collection techniques. Study group of the research is composed of 2015-2016 academic year, fall semester, 4th grade Psychological Counselling and Guidance students. The study is conducted with 51 (28FM, 23M) volunteer people. The collected data have been reported in detail, the process to achieve results described in detail, rich and intense identification, identification of media and participants, including participants original captions, detailed description of the findings and it is included to ensuring maximum diversity in sampling process to provide validity (credibility), reliability (consistency) and generalizability in Research. The obtained qualitative data are analyzed via categorical analysis which is one of content analysis methods. In the study, it is seen that PCG students creates 51 metaphors in 6 different categories on scientific researchen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Kavramına Yükledikleri Metaforlaren_US
dc.title.alternativeThe Metaphors That Prospective Teachers attribute to Scientific Research Concepten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage419en_US
dc.identifier.endpage438en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster