İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Ve Dik Temel Harfler İle Yazılmış Metinleri Okuma Hızlarının Karşılaştırılması
Abstract
Gelişmiş toplumlarda bireyin kendi uğraş alanında ilerlemesi, ancak gelişmiş okuma ve yazma becerilerine sahip olmasıyla mümkündür. Çünkü çağdaş insan etkin bir okuma becerisine sahip olmadan istenilen düzeyde bilgi birikimine sahip olamamaktadır. Ülkemizde 2005 tarihli ilköğretim programına kadar ilk okuma yazma öğretimi dik temel harfler ile gerçekleştirilmekteydi. Bu durum 2005 tarihli Türkçe Dersi Programı'nda "ses temelli cümle yöntemi" ile birlikte değiştirilmiş ve "ilköğretimin birinci sınıflarında öğrencilere bitişik eğik yazının öğretilmesi ve ilerleyen sınıflarda da bu yazıya devam edilmesi" öngörülmüştür. Ülkemizde bitişik eğik yazı ile ilgili 2005 yılından günümüze kadar çok pek incelendiğinde bu çalışmaların neredeyse tamamının yazının üretilmesi ile ilgili olduğu ve bitişik eğik yazının okunması sürecinin göz ardı edildiği gözlenmiştir. Oysa pek çok öğretmen ilk okuma ve yazma sürecinin bitişik eğik yazı ile gerçekleştirilmesine rağmen ikinci sınıftan itibaren ders kitapları da dâhil tüm okuma metinleri ve etkinliklerinin dik temel harfler ile yürütülmesinin öğrencilerde ikilik yarattığı ve bu durumun okuma ve yazma sürecinde sorun oluşturduğu şeklinde görüş bildirmektedirBu sorundan hareketle betimsel olarak planlanmış olan bu araştırmanın amacı; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin bitişik eğik ve dik temel harfler ile yazılmış metinleri okuma hızlarının karşılaştırılmasıdır. Çalışma, Kırşehir ili merkez ilçesindeki bir ilkokulun ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarına devam eden öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmada sonucunda; bitişik eğik ve dik temel yazının ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızlarında anlamlı farklılık oluşturmadığı saptanmıştır. In developed society, the process of individual endeavor fields is only possible by having improved reading and writing skills. Because modern people do not have the knowledge to the desired level without having an effective reading skills. In our country, teaching of teach and write had carried out using basic letters untill 2005 primary education program. In our country, there have been great numbers of studies related to the italic font ever since the year 2005. However, when the explore lots of research which are related to this field, it might be said that nearly all of them are with regard to the production of type. Also it can be said that almost all of these are ignored the reading process italic type. Although many teachers, although carried out the first teaching of read and write process by using with cursive handwriting, ever since the second grade most of teachers’ opinions that textbooks is to express an opinion construed as including all read the text and activities dichotomy in the student be undertaken with other basic letters and reading the situation and create problems in the writing process. The purpose of this research is planned as descriptive to compare the reading speed of second, third and fourth grade students in primary school on texts were written using cursive, handwriting and basic vertical letters. This study was conduct with together second, third and fourth grade students in primary school in the central district of Kırşehir. As a result of the study; cursive, handwriting and basic vertical letters has not created significant differences on the reading speed of second, third and fourth grade students