Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Avni
dc.contributor.authorBaltacı, Serdal
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:26Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFNU5EQTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/837
dc.description.abstractOlasılık üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde; tutum ve başarı, kavram yanılgıları, olasılık problemlerini çözme ve kurma boyutlarına odaklanıldığı görülmektedir. Fakat geometrik olasılık problemlerinin çözüm sürecinin ilköğretim matematik öğretmen adayları tarafından nasıl gerçekleştiğinin halen yanıt bulamadığını söylenebilir. Üstelik bu süreç, son zamanlarda üzerinde önemle durulmaya başlanan analitik düşünme bağlamında incelenmiştir. Bu nedenle araştırmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik olasılık problemlerini analitik düşünme bağlamında nasıl çözdüklerinin süreç olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında klinik mülakat kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise nitel veri analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, problemi sadece bir öğretmen adayının çözebildiği tespit edilmiştir. Fakat o öğretmen adayı, bulmuş olduğu sonucu rastlantı ile bulmadığını belirtememiştir. Ayrıca çalışmaya katılan her öğretmen adayının problemi çözerken bir algoritma izledikleri, problemin çözümüne yeterince zaman harcadıkları ve tahmin - deneme yanılma gibi yöntemleri pek kullanmadıkları tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractIt is seen that the studies on probability focus on attitude, achievement, misconception, solution and formation of probability problems. But, it can be said that how preservice mathematics teachers solve geometric probability problems has not been answered yet. This process is to be examined in the context of analytic thinking which has been emphasized recently. Therefore, this study aims to examine how preservice mathematics teachers solve geometric probability problems in the context of analytic thinking. Participants of this case study are composed of 3 preservice teachers. Clinical interviews were carried out while collecting data. Qualitative data analysis methods were used in analyzing the research data. The results of this research indicated that only one preservice teacher succeeded in solving the problem. But the preservice teacher could not prove that she did not solve the problem by chance. On the other hand, all of the preservice teachers followed an algorithm in solving the given problem, spent some time in order to solve the problem gradually, and avoided using such methods as estimation - trial and erroren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Problem Solving Processes of Preservice Elementary Mathematics Teachers in Geometric Probability in the Context of Analytic Thinkingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster