Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme Merkezleri Hakkındaki Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi
Özet
Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma Kırşehir il merkezindeki bağımsız anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri üzerinde yürütülmüş, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve gözlem tekniğine birlikte yer verilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen, öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış "Öğretmen Görüşme Formu" ve öğrenme merkezlerindeki uygulamalarını belirlemeye yönelik ise "Öğrenme Merkezleri Gözlem Formu" kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda genel olarak öğretmenlerin program ve uygulanması konusunda desteğe ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır. The present study aimed to investigate the preschool teachers' views and practices on learning centers. The study group was determined by criterion sampling, a purposive sampling method. The research involved in the preschool teachersserving at the independent nursery schools in the city center of Kırşehir province and employed both the interview and observation techniques of the qualitative research method. The data collection tools developed by the researchers for the purposes of the study included the semi-structured "Teacher Interview Form" to find the views of the teachers on learning centers and the "Learning Centers Observation Form" to find the practice at the learning centers. Descriptive analysis was used for the assessment of the data. It was concluded as a result of the study that generally the teachers needed support as regards the program and its application.