Coğrafya Öğretmenlerinin Okul Dışı Coğrafya Öğretimine İlişkin Görüşleri
Özet
Okul dışı coğrafya öğretimi; coğrafya konularının öğrencilere okul sınırları dışındaki uygun ortamlarda öğretilmesidir. Okul dışı öğretim, coğrafya konularının ezberden ve sınıf ortamından çıkarılarak daha eğlenceli ve kalıcı hale gelmesine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı coğrafya öğretmenlerinin okul dışı coğrafya öğretimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir "Görüş Formu" yardımıyla, Sivas, Kayseri, Yozgat ve Tokat illerindeki liselerde görev yapan 30 coğrafya öğretmeninden elde edilmiştir. Bu çalışma, nitel bir araştırma olup, olgu bilim yöntemi olarak desenlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel içerik analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin çoğunluğunun okul dışı öğretimi, gezi ve gözlem yaparak yerinde inceleme veya çevreyi tanımak adına yapılan etkinlikler şeklinde tanımladıkları; coğrafya öğretiminde okul dışı etkinlikleri her zaman kullandıkları ve bu etkinliklerin öğrenilenlerin kalıcılığını artırdığına, öğrencilere yaparak, yaşayarak ve dokunarak öğrenme imkânı sağladığına inandıkları saptanmıştır Outdoors geography teaching is the teaching of geography topics to students outside the school. Teaching geography outdoors makes geography topics more entertaining and permanent by taking them out of rote-learning and classroom. The aim of this study is to reveal geography teachers views about teaching geography outdoors. The study data were collected from 30 geography teachers working in Sivas, Kayseri, Yozgat and Tokat with a "Semi-structured Interview Form". This is a qualitative phenomenological in which descriptive content analysis was used to analyze data. As a result of the study, it was revealed that most of the teachers defined teaching outdoors asactivities such as trips or observation to examine phenomenon in situ or activities made to understand the environment trips and observation; always used outdoorsactivities in teaching geography and believed that such activitiesincreased the permanence of learning, and provided opportunities to learn by doing, living and touching