Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSırakaya, Mustafa
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:30Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVd05EWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/889
dc.description.abstractArtırılmış gerçeklik, gerçek dünya görüntüsü üzerine eş zamanlı olarak sanal verilerin eklenerek zenginleştirilmesi olarak tanımlanabilir. Mobil teknolojilerde yaşanan gelişimle birlikte, artırılmış gerçeklik eğitim ortamlarında da yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yaparak yaşayarak öğrenme için uygun ortamlar sunması, öğrencileri dünya gerçekliğinden soyutlamadan sanal verilerle gerçekliği zenginleştirmesi ve öğrenci merkezli öğrenme sağlaması gibi özellikleri artırılmış gerçeklik teknolojisini, nesnelere müdahale edilerek öğrenilmesi gereken bakım ve montaj konularında ideal yöntem haline getirmektedir. Bu çalışmada artırılmış gerçeklik kullanımının öğrencilerin anakart montaj süreleri ve montajda yaptıkları hata sayısı üzerinde etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Ahi Evran Üniversitesi Mucur Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı programında öğrenim göre 40 öğrenciyle yürütülen çalışmada, öğrencilerin anakart montajını tamamlamaları video kaydına alınarak veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda, artırılmış gerçeklik kullanan grubun anakart montajını yaklaşık %20 daha kısa sürede tamamladığı ve yaklaşık olarak %50 daha az hata yaptığı tespit edilmiştir. Ancak gruplar arasındaki bu farkların istatistiki olarak anlamlı olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAugmented Reality (AR) can be defined as the technology which allows synchronous augmentation of real world images by virtual data. Rapid advances in mobile technologies have caused increase the use of AR for educational purposes. Characteristics such as learning by doing, enhancing reality with the help of virtual data without isolating students from the real world and student-centered learning, makes AR an ideal method in terms of maintenance and assembly which are topics that require learning by intervention and doing. This study aimed to determine the effect of AR technology on the time spent on motherboard assembly by the students and the number of errors they make. It was identified that compared to the students who learned about assembly with the help of printed materials, the students who were taught with the help of AR applications were able to complete the process in 20% less time and 50% less errors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleArtırılmış Gerçekliğin Uygulamalı Eğitimde Kullanımı: Anakart Montajıen_US
dc.title.alternativeUse Of Augmented Reality In Applied Training: Motherboard Assemblyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.identifier.endpage316en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster