Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevim, Neşe
dc.contributor.authorİslim, Ömer Faruk
dc.contributor.authorKaplan Akıllı, Göknur
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:30Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBME56QTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/890
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde kayıtlı olan öğrencilerin bölümleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında 68 erkek 64 kadın, toplam 132 öğrencinin bu bölümünü seçme sebepleri, bölüm hakkındaki düşünceleri ve kariyer planları araştırılmıştır. Katılımcıların % 26.5 ini 1. Sınıf, %30.3' ünü 2. Sınıf, %25.8 ini 3. Sınıf ve %23 ünü 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler 62 sorudan oluşan çevrimiçi anket yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, ODTÜ BÖTE bölümündeki öğrencilerin, bu bölümü, seçim esnasında verilen ek puan ve bölüm isminde bilgisayar olması nedeniyle, biraz da zorunlu olarak seçtikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğinin gereksiz bir meslek olduğunu ve BÖTE bölümünün işlevselliğinin olmadığını düşünmelerine karşın, genel olarak bölümün mesleki anlamda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayan bir bölüm olduğunu ve ülkemizdeki bilişim ve öğretim teknolojileri alanına olumlu katkıları olacağına inandıklarını belirterek gelecekle ilgili karamsar olmadıklarını dile getirmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine the perceptions of students registered to Department of Computer Education and Instructional Technology at Middle East Technical University. Data for the study was collected from a total of 132 students (68 male, 64 female) via Likert type questionnaire consisted of 62 questions (Cronbach Alpha= .86) in order to investigate reasons for choosing the designated department, their opinions about the department, and career plans of the students. Results of the study show that students obligated to choose the department due to exstra points added to the University Entrance Exam (OSS) scores, and the presence of "computer" term in the department's name. Although students think that there is no need to ICT Teachers and, that CEIT is not a functional department; they state that they are not pessimist about their future and think that this department helps them to improve themselves in terms of professional life while contributing to information and instructional technology field in Turkeyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı: ODTÜ BÖTE Örneğien_US
dc.title.alternativePerceptions of Pre-Service ICT Teachers About Their Departments: The Case of CEIT Department at METUen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage439en_US
dc.identifier.endpage459en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster