Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik Bölümü Öğrencilerinin Batıl İnanç Eğilimlerinin Analitiği
Özet
Batıl inançlar kişinin yaşamını bilinçli veya farkında olmadan yönlendirmekte ve düşünce, davranışlarına etki etmektedir. Batıl inanışla bireyler kendilerini güvende hissettikleri için bu inançlara eğilim göstermektedirler. Bu çalışmanın temel amacı PDR bölümü öğrencilerinin batıl inanç eğilimlerinin sınıf seviyeleri ve cinsiyet bağlamında incelemek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Makalede batıl inançların tanımı, psiko-sosyal nedenleri, işlevleri açıklanmıştır. Ayrıca Anadolu'da, Batı dünyasında ve Uzakdoğu toplumundaki batıl inanış örneklerine de makalede yer verilmiştir. Araştırmanın örneklemini Ahi Evran Üniversitesi PDR bölümünde öğrenim gören 260 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik özellikleri, batıl inançlarının olup olmadığı ve var ise sebeplerini içeren anket uygulanmıştır. Anket sonuçları değerlendirilerek veriler tablolar halinde listelenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre kız öğrencilerin batıl inanca sahip olma düzeyleri erkeklere oranla daha fazladır. Batıl inanca sahip olma sebepleri incelendiğinde bireylerin psikolojik rahatlama hissetmelerinin ağırlıkta olduğu ortaya çıkmıştır. Superstitions steer people's lives intentionally or involuntarily, affect their thoughts behaviors. Since individuals feel safer, they tend to believe in superstitions even if they change day by day for centuries. The main aim of this study is to find out the relationship between the superstition trends of psychological counseling and guidance department students and their grade levels and gender. The definition of superstition, psycho-social causes, functions are explained in the article. Also, the examples of the superstitions in Anatolia, in the western world, in Chinese society are included in the article. The sample of this study involves 260 students who has been studying at Psychological Counseling Guidance department at Ahi Evran University. A questionnaire involving the students' demographic information, the existence of superstitions and the reasons was conducted. The results of this questionnaire were evaluated in charts. According to the findings of the study, there is a statically significant difference in favor of female students in terms of the level of having superstitions. As for the reasons of having a superstition, feeling psychologically relieved comes up as the main reason.