Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSırakaya, Mustafa
dc.contributor.authorAlsancak Sırakaya, Didem
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:37Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjME1EY3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/962
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ön lisans öğrencilerinin mobil öğrenme tutumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre değişimini incelemektir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın örneklemini 429 ön lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak m-öğrenme tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik olumlu tutuma sahip oldukları anlaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre, mobil öğrenme tutumu, cinsiyet, yaş, sınıf ve akıllı telefon kullanım süresine göre farklılık göstermemektedir. Müzik dinlemek amacıyla akıllı telefon kullanımı tutumu değiştirirken, diğer kullanım amaçlarına göre farklılık oluşmadığı anlaşılmıştır. Ancak akıllı telefon kullanım alışkanlıkları (şarj aleti taşıma, uyanınca akıllı telefonunu kontrol etme, uymadan önce akıllı telefonunu kontrol etme) ve akıllı telefonunu günlük kontrol etme sayısı mobil öğrenme tutumunu anlamlı şekilde değiştirmektediren_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the mobile learning attitudes of associate degree students and investigate the variance in their attitudes based on different variables. The research model is survey and the sample of the research were composed of 429 associate degree students. Mlearning Attitude Scale was used as a data collection tool. In data analysis, descriptive statistics, t-test and ANOVA were utilized. Research results showed that students have positive attitudes towards mobile learning and student attitudes don’t change according to gender, school year, age or period of smart phone use. The use of smartphones with the intention of listening to music is changing the attitude whereas no difference was identified for other purposes of smart phone use. However, smart phone use habits (carrying a charger, checking smart phone as soon as one wakes up, checking smart phone right before going to sleep) and the number of times students check their smart phones in a day were found to significantly change attitudes towards mobile learning attitudeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖn Lisans Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Examination of Associate Degree Students’ Mobile Learning Attitudes According to Various Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1085en_US
dc.identifier.endpage1114en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster