Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzüdoğru, Gül
dc.contributor.authorÖzüdoğru, Anıl
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:38Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeU56VTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/975
dc.description.abstractBu araştırmada fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin web tabanlı öğretim deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Nicel kısmında tek grup ön test son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni uygulanan öğretim yöntemi (web tabanlı öğretim) iken, bağımlı değişkeni ise web tabanlı öğretime yönelik öğrenci tutumudur. Nitel kısmında ise durum çalışması yapılmıştır. Araştırma haftada bir saat ve teorik olan Fizyoterapide Yönetim ve Organizasyon dersinde 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde 14 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 56 öğrenci katılmıştır. Web tabanlı öğretime yönelik tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bağımsız örneklemler ttesti, bağımlı örneklemler t-testi ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın bir sonucu olarak, uygulamanın öğrencilerin web tabanlı öğretime yönelik tutumlarında anlamlı farklılığa yol açmadığı görülmüştür (p>.05). Web tabanlı öğretime yönelik öğrenci tutumlarında cinsiyet açısından da anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>.05). Öğrencilerin bazıları web tabanlı öğretimin avantaj olarak mekân ve zaman bağımsızlığı sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler web tabanlı öğretimin fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminde teorik dersler için kullanılabileceği fakat uygulama dersleri için uygun olmayacağını bildirmişlerdiren_US
dc.description.abstractBu araştırmada fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin web tabanlı öğretim deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Nicel kısmında tek grup ön test son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni uygulanan öğretim yöntemi (web tabanlı öğretim) iken, bağımlı değişkeni ise web tabanlı öğretime yönelik öğrenci tutumudur. Nitel kısmında ise durum çalışması yapılmıştır. Araştırma haftada bir saat ve teorik olan Fizyoterapide Yönetim ve Organizasyon dersinde 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde 14 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 56 öğrenci katılmıştır. Web tabanlı öğretime yönelik tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bağımsız örneklemler ttesti, bağımlı örneklemler t-testi ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın bir sonucu olarak, uygulamanın öğrencilerin web tabanlı öğretime yönelik tutumlarında anlamlı farklılığa yol açmadığı görülmüştür (p>.05). Web tabanlı öğretime yönelik öğrenci tutumlarında cinsiyet açısından da anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>.05). Öğrencilerin bazıları web tabanlı öğretimin avantaj olarak mekân ve zaman bağımsızlığı sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler web tabanlı öğretimin fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminde teorik dersler için kullanılabileceği fakat uygulama dersleri için uygun olmayacağını bildirmişlerdiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Web Tabanlı Öğretim Deneyimlerinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage865en_US
dc.identifier.endpage879en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record