Sınıf öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması
Özet
Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 200 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Demirkaya ve Arıbaş tarafından geliştirilen "Coğrafya Tutum Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. 30 maddeden oluşan ölçek 5'li likert tipindedir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha .92 olarak hesap edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve aritmetik ortalamaları belirlenip, tutum puanlarının karşılaştırmalarında bağımsız örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi .05 olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumları orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin tutumlarının sınıf düzeylerine göre farklılaştığı ancak cinsiyete ve öğretim türüne göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine the attitudes of first and fourth grade students attending to classroom teaching department towards geography course. The working group of this study is occurred of 200 students. The data of the study has been collected by using "Geography Attitude Scale" developed by Demirkaya and Arıbaş. A 30 items geography scale is in the type of 5 point likert scale. The reliability co-efficient of the scale is Cronbach Alpha .92. In data analyze frequency and arithmetic average has been determined and t-test has been used in comparing the attitude points for the free samples. The meaningfulness level is .05 in the analyzes. In the end of this study; it has been found out that the students' attitudes towards Geography course in classroom teaching programme is in the medium level. Students' attitudes differ according to their grades but don't differ according to their sexes and education type.