Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 127, listelenen: 1-20
-
İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
(2006)Bir ülkede bireysel ve toplumsal ferah düzeyine ulaşmanın temelini nitelikli bir eğitim teşkil etmektedir. Bu nitelikli eğitimin gerçekleşmesi büyük oranda eğitim sisteminin temel öğesi olan öğretmenlerin çalışmalarına ... -
Kırşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Bölümünde İncelenen Öğrencilerin Çeşitli Değişkenlere Göre Nitelikleri
(2006)Bu araştırmada, Kırşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü (Kırşehir RAM) bünyesinde gerçekleştirilen zeka testleri sonuçlarının öğrencilerin cinsiyetleri, anne-baba eğitim durumları, anne-baba mesleği, anne-babanın ... -
The improvement of chronological perceptions among fifth grade students: A quasi-experimental study
(EDAM, 2007)This study is an action research based both on quantitative and qualitative research techniques carried out with a group of fifth grade students in K'rehir during the 2003-2004 education year. In the study, the main purpose ... -
Primary school teachers' perception of school, colleague proficiency and self proficiency [Sınıf öğretmenlerinin okul, meslektaşları ve kendi mesleki yeterliklerini algılamaları]
(2007)This research focuses on primary school teachers' level of perceiving school, colleagues occupational proficiency as well as self occupati6nal proficiency The sample of the research was composed of 219 primary school ... -
Demokratik Değerlerin Eğitiminde Yöntem ve Zamanlama
(2007)Değerler, insanın çevresindeki durumları tanıma ve anlamada kullandığı temel ölçütlerdir. İnsan değer üreten tek varlıktır. Değerlerin önemli bir özelliği, doğuştan bireyle birlikte gelmeyip yaşanılarak ve öğrenilerek ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Okul, Meslektaşları ve Kendi Mesleki Yeterliklerini Algılamaları
(2007)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin okul, meslektaş ve kendi mesleki yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görevli random yolla seçilmiş 219 sınıf ... -
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları
(2007)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı değişkenler açısından öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilen ... -
Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi
(2007)Bu araştırmada Hayat Bilgisi öğretiminde drama yöntemi ile geleneksel yöntemin bilişsel alan basamaklarına göre öğrenci başarılarının değerlendirilmesine çalışılmıştır. Yapılan araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf ... -
A case study on the use of materials by classroom teachers
(EDAM, 2008)This research has the nature of a descriptive case study aiming to clarify the opinions of primary education classroom teachers about the use of materials and tools in the lessons. It is a qualitative research benefiting ... -
THE RELATIONSHIP BETWEEN PROSPECTIVE TEACHERS' STRATEGIES FOR COPING WITH STRESS AND THEIR PERCEPTIONS OF STUDENT CONTROL
(SOC PERSONALITY RES INC, 2008)The relationship between prospective teachers' preferred strategies for coping with stress and their perceptions of student control were examined by use of a relational survey model to determine the relations between these ... -
Evaluation Of Body Language Behavior In A Class Debate
(SOC PERSONALITY RES INC, 2008)The purpose of this study was to examine the degree to which students taking part in class discussions were affected by their fellow debaters' nonverbal behavior. Senior year Faculty of Education students were surveyed for ... -
Competencies of social studies teachers' about utilizing from questions in in-class teaching (the sample of Kırşehir) [Sosyal bilgiler öğretmeninin sınıf içi öğretimde sorulardan yararlanma yeterlikleri (Kırşehir örnegi)]
(2008)Identifying the competencies of social sciences teachers' about utilizing from questions in in-class teaching process forms the basic problem of this study. Determining the problems that teachers face when utilizing from ... -
The Strategic Planning Attitude Scale: A Study of Exploratory and Confirmatory Factor Analyses
(EDAM, 2008)The aim of this study was to develop a scale measuring attitudes toward strategic planning for primary and secondary school administrators. In the research, 498 school administrators (77 females, 421 males; 140 principles, ... -
Eğitim Kurumlarında Örgüt İklimi ve Örgüt Etkinlik Algısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
(2008)Örgüt iklimi, bir örgütü diğerlerinden ayırt eden ve çalışanlar tarafından algılanan, örgütün değerleri ve özellikleri ile ifade edilebilen ve süreklilik gösteren karakteristik özellikleridir. İklim, bütün örgütsel işlevleri ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretimde Sorulardan Yararlanma Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
(2008)Sınıf içi öğretim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin sorulardan yararlanma yeterliklerini belirlemek bu çalışmanın temel problemini oluşturmaktadır. Öğretmenlerin, öğretim sürecinde sorulardan yararlanabilme konusunda ... -
Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında Kullanılan Analojilerin ve Analojilere ?liskin Sorunların Betimlenmesi
(2008)The aim of this study was to determine the problems concerning the use of analogies in general and analogies used in primary school science and technology lessons in particular. In this study, descriptive method was used. ... -
Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretimde Sorulardan Yararlanma Yeterlikleri (AEÜ Eğitim Fakültesi Örneği)
(2008)Bu araştırma, sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin, sınıf içi öğretim sürecinde sorulardan yararlanma yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışma niteliğindedir. Veriler, staj uygulaması ... -
Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi
(2008)Bu çalışma, sınıf öğretmenliği ile beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerinin sınıf düzeyine ve cinsiyete göre değişip ... -
Values education experiences of Turkish class teachers: A phenomonological approach
(Ani Publishing, 2009)Problem Statement: Teachers endow children with values through education. The effective role they play in the teaching of values has been documented through extensive research. These studies have shown that teachers should ... -
The relation between approach of responsible classroom management and professional self-respect: A research in sample of primary school teachers [Sorumluluga da ya li sinif yöneti·mi· yaklaimi i·le mesleki· benli·k saygisi arasindaki· i·li·şki·: Sinif ögretmenleri örneklemi·nde bi·r araştirma]
(2009)To be a society in a high level Professional self-respect needs teachers indicate respect their profession in classroom setting. Bases of responsibility consciouses have been taught in the schools and applied models and ...