Browsing Yayın Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 49
-
Beyin, Bellek ve Öğrenme
(2007)Öğrenme sonucunda beyinde meydana gelen fizyolojik değişimlerin anlaşılması, uzun yıllardır cevabı aranmakta olan “insan (beyni) nasıl öğrenir?” sorusunun cevaplanması noktasında önemli bir kilometre taşı niteliğindedir. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi
(2007)Bu çalışmanın amacı Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin farklı değişkenler boyutunda internet kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran ... -
Zeki Öğretim Sistemi Olarak Tasarlanan ExcelTUTOR'un Öğrenmeye Etkisi
(2007)Bu araştırmanın amacı zeki öğretim sistemi olarak tasarlanan ExcelTUTOR alıştırma yazılımının öğrencilerin başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. ... -
İnternet Kafelerin Kullanım Amaçları, Yanlış Alışkanlıklar ve Eğitim Düzeyine Göre Farklılıklar
(2007)Bilişim teknolojilerinin, özellikle bilgisayar ve internetin kullanımı, sunduğu imkanlardan dolayı dünyada hızla artmaktadır. Bilgisayarı veya interneti olmayan kullanıcılar, büyük ölçüde internet kafelerden yararlanmaktadır. ... -
Ayrıntılama Kuramına Dayalı Bir Öğretimde Bellek Destekleyicilerin Öğrencilerin Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
(2007)Bu araştırmanın amacı; öğretimi ayrıntılama kuramı uyarınca ve kuramın önerdiği bilişsel strateji uyaranları kısmında bellek destekleyicilere yer verilerek oluşturulan tasarımın, başarıya ve kalıcılığa etkisini araştırmaktır. ... -
Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi
(2009)Bu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi ... -
Primary perceptual field in visual materials
(2009)This study aims to determine the field (s) that students tend to perceive first in an instructional material. It employs the scanning model and its study group consists of 378 sophomore students attending the Faculty of ... -
Öğretmen adaylarının doğru eğitim yazılımı seçmeye yönelik değerlendirme yeterlilikleri
(2009)Bu araştırmanın amacı; Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 7. yarıyılda “Seçmeli III: Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri” dersini ... -
Eğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisi
(2009)Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin, öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine nasıl bir etkide bulunduğunu belirlemektir. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın ... -
Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri
(2010)Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu ... -
Mesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisi
(2010)Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran ... -
The examination of online self-regulated learning skills in web-based learning environments in terms of different variables
(2011)The purpose of this research is to determine whether online self-regulated learning skills differentiate student attitudes towards the internet and web-based education in web-based learning environments. Following survey ... -
Teachers' perceptions toward the vitamin education support service [Vitamin egitsel destek hizmetine ilişkin ögretmen Algilari]
(2011)This study aims to identify teachers' perceptions toward Vitamin's effectiveness and usefulness. It is a descriptive study designed on the basis of the survey model. The study group consists of 209 teachers from various ... -
Adapting online self-regulated learning scale into Turkish
(2012)The purpose of this study is to determine online self-regulated learning levels of students by adapting "Online Self-Regulated Learning Scale" designed by Barnard and his colleagues into Turkish. Present study, irrespective ... -
The Scale of Online Learning Readiness: A Study of Validity and Reliability
(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2013)The purpose of this study is to develop the Turkish version of Online Learning Readiness Scale -OLRS- (Hung, Chou, Chen, & Own, 2010) and to investigate the psychometric properties, such as the validity and reliability, ... -
The scale of Online Learning Readiness: A study of validity and reliability [Çevrimiçi ögrenme hazir bulunuşluluk ölçegi: Geçerlik ve güvenirlik çalişmasi]
(2013)The purpose of this study is to develop the Turkish version of Online Learning Readiness Scale -OLRS- (Hung, Chou, Chen, & Own, 2010) and to investigate the psychometric properties, such as the validity and reliability, ... -
Designing a web-based learning environment and its effect on students' academic success and their attitudes
(2013)The aim of this study is to determine the effects of web based learning environments on students' academic success and their attitudes towards computer based learning. The population of the study is composed of 75 students ... -
How can we integrate technology into measurement and evaluation? Implementation of an exam management application
(Sakarya University, 2015)Considerable amount of resources have been being invested in order to use technology in education effectively. Also there are many research findings which have showed the benefits of technology integration in terms of ... -
An Investigation of Presence in Three-Dimensional Multi-User Virtual Environments
(HACETTEPE UNIV, 2016)The aim of the present study was to analyze the presence levels of participants who use three-dimensional multi-user virtual environments, which present new opportunities for learning. In addition, the participants' presence ... -
Blended learning experience in a programming language course and the effect of the thinking styles of the students on success and motivation
(Sakarya University, 2016)High-level thinking and problem solving skill is one requirement of computer programming that most of the students experience problems with. Individual differences such as motivation, attitude towards programming, thinking ...