Değerler Eğitimi İçin Kullanışlı Bir Araç Olarak Matematiksel Modelleme Etkinlikleri
Özet
Bu araştırmada öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışmaları sırasında ortaya çıkan, genel eğitimsel değerlerin, matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin öğretimine katkı sağlayacak süreçleri ayrıntılı olarak belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bütüncül tek durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıfında öğrenim gören 58 öğrencinin bir dönem boyunca 8 adet matematiksel modelleme etkinliği ile çalışmaları sırasında yapılan gözlemler, elde edilen video kayıtları, öğrencilerin yazılı çalışmaları ve çalışmalar sonunda yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analizden yararlanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak modelleme etkinliklerinin gerek genel eğitimsel değerlerin gerekse matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin gelişimine katkı sağlayacak oldukça zengin yaşantılar içerdiği görülmüştür Bu araştırmada öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışmaları sırasında ortaya çıkan, genel eğitimsel değerlerin, matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin öğretimine katkı sağlayacak süreçleri ayrıntılı olarak belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bütüncül tek durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıfında öğrenim gören 58 öğrencinin bir dönem boyunca 8 adet matematiksel modelleme etkinliği ile çalışmaları sırasında yapılan gözlemler, elde edilen video kayıtları, öğrencilerin yazılı çalışmaları ve çalışmalar sonunda yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analizden yararlanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak modelleme etkinliklerinin gerek genel eğitimsel değerlerin gerekse matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin gelişimine katkı sağlayacak oldukça zengin yaşantılar içerdiği görülmüştür