BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi ve Akademik Başarıya Etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğretmen adaylarının, ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve akademik başarıları ile arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Çalışmanın verileri 186 öğretmen adayından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ve cinsiyetleri ile öğrenme yaklaşımları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığı ve öğrenme yaklaşımlarının akademik başarılarını etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırma sonuçları; BÖTE Bölümü öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun (%78,5) derin ders çalışma yaklaşımını, az bir kısmının ise (%21,5) yüzeysel ders çalışma yaklaşımını tercih ettiğini göstermektedir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri öğretmen adaylarının derin ders çalışma yaklaşımları üzerinde anlamlı bir farklılık göstermezken yüzeysel ders çalışma yaklaşımları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları; öğretmen adaylarının derin ders çalışma yaklaşımı ortalama puanları ile akademik başarı puanları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki, yüzeysel ders çalışma yaklaşımı ortalama puanları ile akademik başarı puanları arasında ise düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Purpose of the present study is to investigate course studying approaches of Preservice teachers from the CEIT department in terms of various variables and the relationship the relationship with their academic success. Study data was obtained from 186 preservice teachers. It was examined that whether there is statistically significant relationship between learning approaches and grade levels &genders of preservice teachers; and whether their learning approaches have effect on their academic success levels. The study results reveal that whereas majority (78.5%) of preservice teachers from the CEIT department adopts comprehensive course studying approach, minority (21.5%) adopt a superficial course studying approach. While gender and grade level variables do not exhibit significant difference on comprehensive course studying approaches of preservice teachers; they significant difference on superficial course studying approaches with regard to gender variable. Besides, study results suggest that there is low, positive correlation between preservice teachers' comprehensive course studying approach average scores and their academic success scores; there is low, negative and statistically significant relationship between superficial course studying approach average scores and academic success scores.