Eğitim fakültesindeki akademik başarının kamu personeli seçme sınavı'ndaki başarı üzerinde etkisi
Özet
Eğitim fakültesinde alınan eğitimin, öğrencileri Kamu Personeli Seçme Sınavı’na hazırlama düzeyinin belirlenmesi, bu araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın çalışma grubunu 795 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, literatür taraması, Gazi Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Sınav Açıklama Sistemi’ndeki kayıtlardan sağlanmıştır. Öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre mezuniyet not ortalamaları ve “Kamu Personeli Seçme Sınavı 10” puanları anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Participants of this descriptive survey study were 795 students. Data were collected from Gazi University Information System and the Center for Student Selection and Placement. Data analyses involved calculations of means, Pearson‘s r and use of analysis of variance. No significant correlations were found between the number of correct answers on the “general aptitude“ section and students achievement. There was a significant relationship between the number of correct answers to questions of the Public Personnel Selection Examination and their achievement levels among the Faculty of Education graduates. There was also a significant relationship between students‘ graduation grade point averages and their scores on the Public Personnel Selection Examination 10 for students from all the participant departments.