Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Alan Bilgisi Yeterlikleri İle Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Özet
Bu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği programı son sınıf öğrencilerinin matematik alan bilgisi yeterlilikleri ile matematik dersine yönelik tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin 2001- 2002 ve 2015- 2016 eğitim-öğretim yılındaki durumunun karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, ilk olarak 2001- 2002 yılında araştırmacı tarafından doktora tezinde kullanılan ham veriler yeniden analiz edilmiştir. İkinci olarak da Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği programı son sınıf öğrencilerinden toplam 83 öğrenci ile uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamalarda, araştırmaya katılan öğrencilere; Matematik Alan Bilgisi Yeterlik Testi ile Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği yöneltilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda 2001- 2002 öğretim yılında mezun olan sınıf öğretmenliği programı son sınıf öğrencilerinin matematik alan bilgisi testi ortalaması ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği puan ortalamasının, 2015- 2016 öğretim yılında mezun olan sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin ortalamalarından düşük olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca her iki dönem mezunlarının, alan bilgisi puan ortalamaları ile tutum ölçeği puan ortalamaları arasında orta kuvvetli, pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunduğu da rapor edilmiştir This research aims to compare the relationship between Ahi Evran University education faculty primary teaching program senior students’ mathematic field knowledge test competences and level of attitude towards mathematic in the 2001-2002 and 2015-2016 academic years’ circumstances. With this aim firstly, raw data which the researcher used in his doctoral dissertation were analyzed again. Secondly, 83 students from Ahi Evran University Education faculty primary teaching program’s senior students forms the working group during the recap data collection process. In these practices, research was performed by using mathematic field knowledge competence test and attitude scale towards mathematic on the students who took part in the research. As a result of the data, graduated in 2001-2002 academic year, classroom teaching program senior students’ mathematic field test score average and score average of attitude scale towards mathematic is lower than averages of classroom teaching senior students who graduated in 2015-1016 academic year. Also, for both term graduates, there are moderate, positive direction and a significant correlation between their average score of mathematic field knowledge test and average score of attitude test towards mathematic
Kaynak
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler DergisiCilt
8Sayı
26Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNE5EVTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12513/1118