Öğretmen Eğitiminde Film: Öğretmen Adaylarının ‘Her Çocuk Özeldir’ Filmini Değerlendirmesi
Özet
Tiyatro, edebiyat, mimari, heykel, müzik ve resme ilaveten bir sanat dalı olarak nitelendirilen sinema eğitimde kullanılan bir yöntemdir ve bununla beraber kültürün iletilmesinde önemli bir araçtır. Sinemanın işlevleri arasında bütün insanlığa hitap edebilme, hareketli resim, yazı veya müzik kullanılarak okuryazar olmayan bireylerin bile anlayabilecekleri anlatım olanağı sunabilme, demokratik gelişim sürecini başlatma, insanları eğlendirmenin yanında bilgilendirme ve harekete geçirme gibi işlevleri de vardır. Bu amaç kapsamında kullanıldığı bir diğer alan ise bireylerin eğitimidir. Bu nedenden dolayı, bireylerin bilinç kazanmalarında sinemanın olumlu etkisinin farkında olan film yapımcıları, insanları etkilemek amacıyla zamanla eğitimde daha çok sinemanın kullanılmasına ve bu yönde çalışmaların yapmışlardır. Araştırmada eğitimciler tarafından sıklıkla kullanılan ‘Her Çocuk Özeldir’ filminin öğretmen adayları tarafından kendi kişisel ve mesleki gelişimlerinin değerlendirmesinin yapılması amaçlanmıştır. Bu çalışma 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği son sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Filmin öğretmenlik mesleğine ve kişisel gelişimine katkısı sorulmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin tamamı filmin mesleki ve kişisel gelişimlerine olumlu yönde katkısı olduğunu ifade etmiştir. Ayrıca, öğretmen adayları filmin eğitim sisteminin düzenlenmesinde uygun yöntemlerin seçiminde önemli olduğu, özel gereksinimli bireylere dair farkındalıkların oluşabileceği ve bireysel farklılıklara daha çok saygı duyulacağı şeklinde mesleki ve kişisel gelişimler sağlanabileceğini vurgulamışlardır. The cinema, which is considered as an art branch in addition to theater, literature, architecture, sculpture, music and painting, is a method used in education and it is an important tool in transmiting culture. Among the functions of the cinema is the ability to address all human beings, to give narratives that even nonliterate individuals can understand using moving pictures, texts or music, to initiate the process of democratic development, to inform and entertain people as well as to motivate them. Another area of use for this purpose is the education of the individual. For this reason, filmmakers who are aware of the positive effect of cinema in providing awareness of individuals, have laid the groundwork for more cinema use and more work in education over time in order to influence people. It was aimed to evaluate the movie of 'Taare Zameen Par' filmin, which is frequently used by educators in the study, by pre-service teachers. This study was carried out with pre-service social studies teachers who are senior in 2017-2018 academic year. The film 'Taare Zameen Par' was gathered with the students and watched in the classroom environment and the contribution to the filmmaking profession and personal development was asked. When the students' answers were examined, all the students who participated in the survey stated that the movie contributed positively to their professional and personal development. It has also been emphasized that professional and personal developments can be achieved in the form of education, which is important in the selection of appropriate methods, in which awareness of special needs individuals can occur and individual differences will be respected. Suggestions are presented within the scope of the research.
Kaynak
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMU1EQXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12513/1207