Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümlerindeki "Branş" Öğretim Elemanlarının Sorulardan Yararlanma Yeterlikleri (Fırat Üniversitesi Örneği)
Özet
Bu ara?tırmanın amacı, eğitim fakültelerinde sosyal alanlar eğitimi bölümlerinde derslere gören bran? öğretim elemanlarının, sınıf içi öğretim sürecinde sorulardan yararlanma yeterliklerini belirlemektir. Sorulardan yararlanma alt boyutları ba?lıca, soru hazırlama, soru sorma ve geribildirim verme ba?lıkları altında incelenmi?tir. Ara?tırma, tarama modelinde yürütülmü?tür. Veriler, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde tezsiz yüksek lisans derslerine giren öğretim elemanlarının öğrenciler tarafından bir ölçekle gözlenmesi ile elde edilmi?tir. Gözlem, farklı bran?larda öğrenim gören lisans üstü eğitim öğrencileri tarafından yapılmı?tır. Gözlem formu, ara?tırmacılar tarafından geli?tirilmi?tir. Ara?tırma sonunda; öğretim elemanlarının boru hazırlama, soru sorma ve geribildirim verme uygulamalarında bazı yanlı?lıklar yaptıkları belirlenmi?tir. En önemli yanlı?lar, soru hazırlama konusunda yapılmaktadır. Belirtilen alt boyutlar arasında anlamlı ve pozitif ili?kiler bulunmaktadır. Öğretim elemanlarının bran?larına göre sorulardan yararlanma uygulamaları arasında farklılıklar belirlenmi?tir. Ayrıca öğretim elemanları, sorulardan yararlanma uygulamaları konusunda öğrencilerin cinsiyetlerine göre farklı tutum ve davranı? göstermemektedirler. The goal of this study is to determine the capacities of branch lecturers at Faculties of Education Social Sciences Teaching Department during the in-class teaching process. The sub dimensions of utilizing from the questions were examined in subheadings such as preparing questions, asking questions and giving feedbacks. The study is carried out as sweeping. Data were gathered with observation scale by students. The students obseved the lecturers who were teaching at the classes of mastery graduate, without thesis, subjects. The observation was done by postgraduate students at different branches. The observation form was developed by researchers. At the end of the research, it is detected that lecturers do some mistakes at preparing questions, asking questions and giving feedback. The most important mistakes are made preparing questions. There are meaningful and positive relationships among the sub dimensions. Some differences about the lecturers’ question preparing applications were detected. Besides, the lecturers don’t behave differently about the utilizing from the questions according to the sex of the students.