Ders kitaplarının kullanımında anlama stratejilerinin kullanımı ile başarı arasındaki ilişki üzerine bir durum çalışması
Özet
Bu araştırma, öğretmen adaylarının okuduğunu anlamalarında, yazılı materyal olarak ders kitaplarının kullanım stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemeye dönük betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Doküman incelemesi ve başarı testinin birlikte işe koşulduğu nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Doküman incelemesi sırasında yarı yapılandırılmış kitap inceleme formu kullanılmıştır. Başarı düzeyinin tespitinde ise başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak çalışmaya katılan öğretmen adaylarının, anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile akademik başarıları arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki bulunmuştur. This is a descriptive case study aiming to determine the ties between prospective teachers‘ strategies of using textbooks in reading comprehension and their academic achievements. It is a qualitative study and employs such methods of data collection as document examination and achievement tests. And in the process of document examination, semi-structured book evaluation forms have been used whereas achievement tests have been used in determining the level of achievement. Consequently, a positive low correlation has been found between the level of prospective teachers‘ use of comprehension strategies and their academic achievement.