Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretim Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
Özet
Bu çalışma, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf içi öğretim yeterliklerini ne düzeyde kazanabildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim yeterlikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlem faaliyeti, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencileri tarafından yapılmıştır. Veriler üzerinde başlıca, aritmetik ortalama, korelasyon testi, anova testi ve Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda, aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim becerilerinde belirli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, belirlenen araştırma alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. Ek olarak, sınıf düzeyi yükseldikçe öğretim becerilerini gösterme yeterliklerinin de iyileştiği belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur. This study aims at determining the social studies teacher candidates‘ in-class teaching qualifications efficacy level. In order to describe in-class teaching qualifications of candidates, the survey method is used in this research. Data were gathered by the observation form developed by the researcher. Arithmetic mean, correlation, ANOVA and Scheffe tests were conducted in statistical analyses part. It was determined that the teacher candidates had certain incompetences about in-class teaching abilities; and there were significant and positive relations between sub-dimensions of research. Moreover, it is shown that the higher the class levels the better teaching abilities the students have. Finally, there are some recommendations done according to the results of that study.