Yenilenen ilköğretim programı ile ilgili ulusal gazetelerde yayınlanan haberlerin içerik analizi
Özet
Yenilenen ilköğretim programının içeriği hakkında toplumun her kademesinin bilgilendirilmesi noktasında ulusal gazetelerde çıkan haberler önemli bir işleve sahiptir. Bu çalışma ile de ulusal gazetelerin bu işlevi ortaya koyma biçimleri literatürde yer alan çalışmalarla birlikte karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Bu anlamda 2004 ile 2007 yılları arasındaki ulusal gazetelerda, yeni programla ilgili haberler doküman incelemesi yoluyla elde edilerek, bilimsel olarak yayınlanan çalışmalarla paralelliği karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda 3 farklı kategori altında toplanan 14 gazetenin toplam 484 haber ve köşe yazısı doküman incelemesi yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonucunda ulusal gazetelerde haberlerdeki kavram dağılımları incelendiğinde en fazla oranın 2004 yılında olduğu belirlenmiş ve yıllar geçtikçe oluşan kavramların oranı azalmıştır. Program hakkında bilgiler, ilk yıllarda resmi kişilerin vermiş olduğu demeçlerle, programın özüne girmeden başlıklar şeklinde haber yapılmış, ilerleyen yıllarda programın felsefesi, öğrenci merkezli olması, ölçme-değerlendirme boyutundaki ayrıntıları hakkında bilgilere yer verilmiştir. Literatürde ise yeni programla ilgili yetersizlik/olumsuzluk ve içerik/tasarım kategorilerine ön plana çıkaran bulguların ağırlıklı olarak yer aldığı görülmüştür. The news in the national papers has an important role to inform the people about the content of new primary school curriculum. This study investigated the way of function with the comparison of the studies in the litera- ture. The news concerning the renewed curriculum appearing in the national media in the period between 2004 and 2007 was obtained through document analysis and were compared to scientific studies in terms of consis- tency. For our purposes, 484 news articles and columns from14 newspapers which were grouped into 3 catego- ries were examined through document analysis. Consequently, it was found that the highest rate was in the year 2004 and that the rate of concepts decreased as the years passed by. The information on the novel curriculum was brief statements made by officials and was in the form of headings in the early years; yet in the following years such knowledge as the philosophy of the curriculum, its being student-centred as well as details of mea- surement and evaluation was presented. In the literature, findings related with inadequacy and content/ design categories were seen taking place heavily.