Ana dil öğretiminde hiper metin kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi
Özet
Bu çalışma, köprülü metinlerin (hyper texts) basılı metinler ve dinleme karşısında anlama üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde gerçekleştirilmiştir. Örneklemin belirlenmesi sırasında Başarı Testi-I, Kırşehir il merkezindeki farklı sosyoekonomik düzeyden ilköğretim okullarının yedinci sınıflarında uygulanmıştır. Bu sınıflar arasından test başarı puanları açısından homojen olan dört sınıf belirlenmiştir. Bu dört sınıf, çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Örneklem; il merkezinde bulunan Prof. Dr. Erol Güngör İlköğretim okulundan 24, Cumhuriyet İlköğretim okulundan 31, yine aynı ilköğretim okulundan 29, Vali Mithat Saylam İlköğretim okulundan 30 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından önceki yıllarda dinleme metni olarak kullanılmış olan Miras Keçe isimli metin, ders aracı olarak belirlenip dinletilmiş, basılı metin olarak okutulmuş ve hipermetin olarak sunulmuştur. Araştırmanın verileri, geliştirilen Başarı Testi II ile elde edilmiştir. This study was carried out in order to put for the effect of hypertexts to comprehend against the printed texts and listening. The research was performed 2009- 2010 Academic Year in the center of Kirsehir. In the process of defining the sample,Success Test I was applied to the seventh graders which has different socio-economic develpoment. The schools with which the research was carried out take place in Kirsehir. Among these classes, four homogeneous classes were selected about their scores in the test. These four classes built up the sample of this study. This sample contains 24 students from Prof. Dr.Erol Gungor Primary Education School, 31 students from Cumhuriyet Primary Education School and again 29 students from the same school, 30 students from Vali Mithat Saylam Primary Education School. The text called “Miras Keçe“ which was used as a listening text by the Ministry of Education in previous years. The text was listened and read and peresented as a hypertext. The data was obtained with the help of the Success Text II.