İlköğretim müfredatındaki fen ve dil temelli derslerin disiplinlerarası yaklaşımla incelenmesi
Özet
İlköğretim öğrencilerinin bilişsel düzeyde ders başarılarının ve disiplinler arası öğrenme ilişkilerinin belirlendiği bu çalışma da tarama tekniği kullanılmış ve araştırma verileri, örneklemi oluşturan okullardaki akademik başarı notları doküman analizi incelemesine dayalı olarak elde edilmiştir. Çalışma grubunu, 2005-2006 öğretim yılında Kırşehir il merkezindeki öğrenci yoğunluğu fazla olan 14 okulun 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmüş 5457 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin Türkçe, Yabancı Dil, Fen ve Teknoloji ve Matematik dersindeki başarılarının sınıf düzeylerine ve cinsiyetle bir ilişkisinin olup olmadığını belirlemek için bağımsız t-Testi ve Pearson korelasyon katsayısı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yılsonu başarı notları incelendiğinde Türkçe dersi not ortalamalarının en yüksek değerde iken Matematik dersi not ortalamalarının en düşük değerde olduğu, genel anlamda dil temelli öğrenme derslerinde (Türkçe ve Yabancı Dil) fen temelli öğrenme derslerine (Fen ve Teknoloji ve Matematik) göre daha başarılı oldukları ve dersler arasında yüksek ve pozitif yönlü bir korelasyon olduğu saptanmıştır. Survey technique was employed in this study, in which primary school students' cognitive achievement and interdisciplinary learning relations were determined. The data were collected through the document analysis of the academic achievement marks in the schools composing the research sample. The research group was composed of the 5457 students attending the 4th, 5th, 6th, 7th, and 8th grades of 14 schools with high density of students in Kırşehir in 2005-2006 academic year. Percentage (%), frequency (f), independent t-test and Pearson Correlation Coefficient techniques were used so as to determine whether or not there were relationships between student success in such subjects as Turkish, Foreign language, Science and Technology and Mathematics their grade level or gender. On examining the end- of- the- year marks, it was found that the average of Turkish marks were the highest whereas the average marks in Mathematics were the lowest; moreover it was observed that the students were more successful in language-based school subjects (such as Turkish and Foreign Language) than in science-based subjects (such as Science and Technology and Mathematics) and that a positive high correlation existed between school subjects.