Analyzing the relationship between social anxiety, social support and problem solving approach of university students
Özet
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri ile algıladıkları anne baba tutumları arasında anlamlı ilişki olup olmadığı, sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişki ve sosyal destek ve problem çözmenin sosyal kaygı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Ahi Evran Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 506’sı kız ve 305’i erkek olmak üzere toplam 811 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Sosyal Kaygı Ölçeği, Problem Çözme Envanteri ve Sosyal Destek Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucu olarak, sosyal kaygının tüm alt boyutları ile sosyal desteğin tüm alt boyutları arasında negatif yönlü, problem çözme yaklaşımları ile pozitif yönlü anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sosyal desteğin sosyal kaygıyı ve problem çözme yaklaşımının sosyal destekle birlikte sosyal kaygıyı anlamlı düzeyde yordadığı saptanmıştır. The aim of this study was to determine whether or not social support and problem solving approach employed by university students predict their social anxiety. A total of 811 students (506 female and 305 male) students who continue their education in different faculties of Ahi Evran University and Selçuk University attended. The study data were collected using Social Anxiety Scale, Problem Solving Inventory and Social Support Scale. As a result of the study, there is a significant negative correlation of all the sub-dimensions of social anxiety with all the sub-dimensions of social support, and a significant positive correlation with problem solving approaches. It was determined that social support predicts social anxiety and problem solving approach together with social support predicts social anxiety at a significant level.