Anne babaların çocuklarının temel gereksinimlerinin yaklaşım tarzlarının çocukların duygusal istismar-ihmal durumuna etkisi (Kırşehir ili örneği)
Özet
Bu araştırmanın amacı, okul çağındaki çocukların anne babalarının onların temel gereksinimlerine karşı tutumlarının çocuklarda duygusal istismar ve ihmal durumlarına etkisini incelemektir. Eğer varsa bugünkü düzeyini belirlemek konunun güncelliğini sürdürerek toplumsal farkındalık ve duyarlılığın arttırılmasını sağlamaktır. Araştırmanın evrenini Kırşehir İl Merkezindeki ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin velileri oluşturmaktadır. Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Süleyman Türkmani İlköğretim Okulu, Sırrı Kardeş İlköğretim Okulları yansız atamayla belirlenmiştir. Örneklemi ise, aynı okullardan birer şube olmak üzere toplam 15 şubeden yansız atama yoluyla seçilen 450 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Ölçme aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veriler bilgisayar ortamında değerlendirilmiş, sayı ve yüzdeler hesaplanarak yorumlar yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Kırşehir İl Merkezindeki İlköğretim Okullarının birinci kademesinde öğrenim gören çocukların anne babalarının görüşlerine göre, çocuklarının temel gereksinimlerine karşı anne babaların tutumlarında bu çocuklarda duygusal istismar ve ihmale neden olabilecek davranışların tercih edilmediği görülmüştür. Ancak duygusal istismar ve ihmale neden olabilecek davranışların sınırlı ya da düşük yüzdelerle de olsa anne babalar tarafından tercih edildiği görülmüştür. The purpose of this study is to examine the effect of Parents‘ Approach Styles to their school age children‘s basic needs on children Emotional Abuse- Neglect; if there is, to determine its today‘s level, to increase societal awareness and sensitivity of the society through maintaining actuality of the subject. Population of the research is the first level of primary education students‘ parents in Kırşehir province center. For the sample three schools were randomly selected to represent upper, middle and lower socio-economic levels, and total 15 classes, five from each schools representing first through fifth grades. Total number of students‘ parents is 450. Data collecting instrument was developed by the researcher. Data were evaluated, frequencies and percentages were calculated and results were interpreted. As a result, according to opinions of parents of children studying at the first level of primary education in Kırşehir Province Center, behaviours to cause emotional abuse and neglect of this children were not preferred by their parents at the first place, but such behaviours open to emotional abuse and neglect were seen at limited or small percentages.