Farklı yöntemlerle okuma-yazma öğrenmiş beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileriyle okuma hızlarının karşılaştırılması
Özet
Bu araştırmada, ilk okuma ve yazma becerilerini cümle çözümleme ve ses temelli cümle yöntemiyle kazanmış ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileri ve sesli okuma hızları karşılaştınlmıştır. Çalışmada deneysel araştırma modellerinden "kontrollü son-test modeV kullanılmıştır. İlk okuma yazma becerisini "cümle çözümleme yöntemi" ile kazanan öğrenciler kontrol grubunu, "ses temelli cümle yöntemi" ile kazanan öğrenciler deney grubunu oluşturmuşlardır. Veriler iki ayrı çoktan seçmeli ölçme aracı ile elde edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına ait puanlar ilişkisiz t-testi kullanılarak, .05 anlamlılık düzeyinde karşılaştınlmıştır. Çalışma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin okuduklarını anlama erişileri ve sesli okuma hızları ile kontrol grubundaki öğrencilerin okuduklarını anlama erişileri ve sesli okuma hızlan arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. In this study comparison of the reading comprehension levels and oral reading speed has been made for primary school 5th class students, who had first reading writing skills through sentence analysis and sound based sentence method. One of the empirical methods; "Controlled final-test model"; has been used in this study. The students who got their pre reading writing skills through "sentence analysis method" has formed the control group and the others through "sound based sentence methods" has formed the experiment group. The data has been obtained by two different measuring tools related reading comprehension. Points referred to experiment and control groups have been compared at .05 significance level using independent t-test. At the end of the study no significant difference has been found between the levels of reading comprehension and aloud reading speed of the students in experiment group and in control group.