Farklı Bölümlerde Öğrenim Gören Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Power Point İle Yapılan Ders Sunumlarının Etkililiği İle İlgili Görüşleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Yazar
Ulucan, HakkıKarabulut, Ebru Olcay
Adiloğulları, İlhan
Erdoğan, Barbaros Serdar
Kılınç, Mustafa
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı: 2011-2012 eğitim öğretim y ılında Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yü ksekokulu"nda farklı bölü mlerde öğrenim gören öğrencilerin Powerpoint ile yapılan ders sunumlarının etkililiği ile ilg ili görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Çalış ma grubunu AEÜ BESYO"da beden eğitimi öğretmenliğinde 199, antrenörlük eğ itimi bölü münde 107 ve spor yöneticiliği bölü münde 57 öğrenci olmak üzere toplam 363 öğrenci oluşturmaktadır. A raştırma için gerekli veriler in toplan masında; Gelişli (2009) tarafından geliştirilen "Po werpoint ile Yap ılan Ders Sunu mlarının Etkililiğ i" ölçeğ i kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlık kat sayısı .68 dir. Toplanan veriler ü zerinden frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t -testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 17 istatistik programı kullanılmış olup değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate alın mıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin Powerpoint ile ders sunumlarının öğretmenlerle ve arkadaşları ile iletişimini engellediği, derste öğrencilerin katılımını pasifleştird iği, dersleri sıkıcı ve tek dü ze yaptığı g ibi olu msuz ifadelere "katılmadıkları" ,öğrencilerin Po werpoint sunumların ın dikkatlerini u zun süre toplamalarına yardımcı olduğu, derste başarıların ı olu mlu etkiled iği, konuları daha iyi anladıkları, derslere istekle katıldı kları gibi o lu mlu ifadelere "büyük ölçüde" ve "kısmen" katıldıkları görülmektedir. Sonuçlarda ayrıca, Powerpoint sunumların ın başka yöntemler, teknikler, araç-gereçlerle ve görsel öğelerle desteklen mesi ile ilgili görüşlere bakıldığında ise öğrencilerin bu ifadelere büyük ölçüde katıld ıkları görülmektedir. The purpose of this study is to determine the opinions of students in different departments about Powerpoint lecturing effectuality in Ahi Evran University in 2010 -2011. The sample of the study consist of 363 students ( department of physical education teacher 199, depart ment of coaching 107, depart ment of sports management 57). Data was gathered by the "Effectuality of Powerpoint Lecturing" scale that was developed by Gelisli (2009). The internal consistency parameter of the scale is .68. the data was analysed by frequency, percent, mean, t-test and one way anova. SPSS 17.0 was used while analysing data and 0.05 significant level was taken into consideration in relat ionships and differences between the variables. As conclusion, students "do not agree" negative expressions just as; Powerpoint lecturing blocks co mmunication with lecturers and feriends, passivates students" attendance to lessons, makes lessons boring and prosaic. Students agree "largely" and "partially" positive expressions just as; Powerpoint lecturing helps gathering attention long time, affects positively the successes, helps understanding topics be tter, helps attending to lessons amb itiously. Besides, students largelly agree that Po werpoint lecturing should be supported by other methods, techniques, equipments and visual things.