Hikayelerle desteklenmiş yabancı dil öğretiminin 5 ve 8.sınıflar düzeylerinde kelime dağarcığı, okuduğunu anlama ve yabancı dile karşı tutumuna etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı İngilizce hikâyeler okumanın öğrencilerin okuduklarını anlama, kelime dağarcığı ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Ön test – son test kontrol gruplu araştırma deseninin kullanıldığı deneysel araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kırşehir ili Mucur ilçesi Ş.Ö.H.A. Hürriyet Ortaokulunda öğrenim gören 5. ve 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 26 deney grubunda, 25 kontrol grubunda olmak üzere toplam 51 5.sınıf öğrencisi ve 25 deney grubunda, 25 kontrol grubunda olmak üzere toplam 50 8.sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Altı haftalık deneysel işlemler süresince deney grubu öğrencileri, ders kitaplarında bulunan okuma metinlerine ek olarak, ders konu ve kazanımlarına göre belirlenen İngilizce hikâyeler okumuşlardır. Bu süreç içerisinde kontrol grubu öğrencileri sadece ders kitaplarında bulunan okuma metinleri ile derslerine devam etmişlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan okuduğunu anlama ve kelime bilgisi testleri ile Baş (2012)'a ait İngilizce dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Toplanan nicel verilerin grup içi ve gruplar arası analizinde başarı testleri için bağımlı ve bağımsız örneklem t testleri, tutum ölçeği için ise Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: 1. Hikâyelerle İngilizce öğretimi, her iki sınıf düzeyinde de öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine manidar düzeyde olumlu etki etmiştir. 2. Hikâyelerle İngilizce öğretimi, her iki sınıf düzeyinde de öğrencilerin İngilizce kelime bilgilerine manidar düzeyde olumlu etki etmiştir. 3. Hikâyelerle İngilizce öğretimi, her iki sınıf düzeyinde de öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. Anahtar Kelimeler: Hikâyelerle İngilizce Öğretimi, Kelime Bilgisi, Okuduğunu Anlama, Tutum. The purpose of this study is to investigate the effect of teaching English through stories on reading comprehension, vocabulary and students' attitude towards English lesson. The experimental study, using pre-test - post-test control group research design, was carried out with 5th and 8th grade students studying in 2015-2016 educational year. The students in experimental groups read stories, determined according to subjects and attainments of lesson, in addition to reading texts in course books. In this process, the students in control groups continued their lesson only with the reading text in course books. As data collection tools, reading comprehension and vocabulary tests prepared by the researcher and Baş (2012)'s attitude scale toward English lesson are used. Achievement tests and attitude scales were applied to all study groups before and after experimental procedure. In the analysis of the collected quantitative data between the groups, independent and paired samples t test for achievement tests and Mann Whitney-U test and Wilcoxon Signed Ranks test for attitude scale were used. The results of the study can be summarized as follows: 1. Teaching English through stories has significantly positive effect on students' reading comprehension skills at each grade level students. 2. Teaching English through stories has significantly positive effect on students' vocabulary knowledge at each grade level students. 3. Teaching English through stories didn't reveal any significant differences on students' attitudes towards English at each grade level students. Keywords: Attitude, Reading Comprehension, Teaching English through Stories, Vocabulary Knowledge.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cbOXH84ZayrLjc0tI-QXKi6-4sprZWPa7ewOu3NtK-5kDVzUK8Wo5lGB62ZgOllGhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6045
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]