İlkokul programında yer alan serbest etkinlikler dersinde öğretmenlerin kendilerini yeterli görme düzeyleri (Şırnak ili örneği)
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilkokul programında yer alan serbest etkinlikler dersinin öğretime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu kapsamda, sınıf öğretmenlerin görüşleri serbest etkinlikler dersi değerlendirme ölçeği (SEDDÖ) tarafından betimlenmiştir. Bunun yanında öğretmenlerin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve okulların yerleşim yerleri gibi bağımsız değişkenler açısından yorumlanmıştır. Veri elde etmek için, tarama tekniği kullanılmıştır. Çalışma örneklemi 2013-2014 akademik döneminde Şırnak ilinden kadrolu sınıf öğretmenleri arasından rastgele yolla seçilmiştir. SEDDÖ araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve veri toplamak amacıyla kullanılmıştır. Verilerin normal dağılımları kontrol edildikten sonra, toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemek için frekans, ortalama ve standart sapma kullanılırken, onların görüşleri ile bağımsız değişkenler arası ilişkileri belirlemek için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, sınıf öğretmenleri serbest etkinlikler dersini öğretmeye yönelik kısmen yeterli olmalarına rağmen, serbest etkinlikler dersinin öğrencilerin işbirliği, teknoloji okuryazarlığı, bireysel farklılıkları ve disiplinler arası eğitim gibi gelişimlerinde çok yararlı olduklarına inanmaktadırlar. Araç-gereç eksiklikleri olmasına rağmen serbest etkinlikler dersi hakkında öğretmenler olumlu düşünceye sahiptirler. Dahası, erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre serbest etkinlikler dersini daha fazla kullanıyorken, beş yıllık kıdeme sahip öğretmenler diğer kıdemlere göre serbest etkinlikler dersinin öğrenciler için gerekli olduğuna inanmaktadırlar. This study was aimed to determine the competency levels of primary school teachers towards the teaching of free activities course in primary school programme. In this context, the opinions of primary school teachers were surveyed by The Assessment Scale of Free Activities Course (SEDDÖ). Also, their opinions were interpreted according to independent variables such as gender, seniority, and locations of their schools. For obtained data, survey technique was used. The sample was created among the permanent primary school teachers in Şırnak in 2013-2014 academic semesters with using random sample method. The SEDDÖ which was developed by researcher was used for the obtaining data. After checking the normal distribution, the obtained data was analyzed by SPSS. In the analyzing data, while frequency, mean, and standard deviation were used to determine the opinions of the primary school teachers, Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H were used to determine relationships between their opinions and independent variables. As a result, although the primary school teachers partially have had the ability to teach the free activities course, they have believed that free activities course is so beneficial for developing their students such as collaboration, technology literacy, individual differences of students, and inter disciplinary education. Also, they have had positive opinions about the free activities course despite of lack of materials. Furthermore, while male teachers have used free activities course more then female teachers, teachers with five years seniority have believed free activities course essential for students more than others
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKbuBf-PCPYb29ADuOO2kQknWtjgPuZ5Zb5So6oG-yhsWhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6098
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]