İlkokuma yazma öğretiminde kullanılan ders ve çalışma kitaplarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmada, İlk okuma yazma öğretim sürecinde kullanılan ders ve çalışma kitaplarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmayla ilköğretimin önemli bir kademesi olan birinci sınıfta okutulan ders ve çalışma kitaplarının bireylerin yaşamında büyük öneme sahip olmasından dolayı kitaplar değerlendirme boyutlarına ayrılıp; fiziki unsurlar, tipografik unsurlar, kitaptan faydalanmayı sağlayan unsurlar, içerik, ölçme ve değerlendirme, dil ve anlatım, görsel tasarım şeklinde düzenleniştir. Bu boyutlara ilişkin geliştirilen anket 122 maddeden ibarettir.Araştırmanın çalışma evrenini Kırşehir ilindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan toplam 160 birinci sınıf öğretmeni oluşturmuştur.İlköğretim birinci sınıfta okutulan ders ve çalışma kitapları; bu kitapları kullanan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirildiğinde, her üç kitabın da belirlenen boyutlar bakımından yeterli olduğu; ancak kitapların daha nitelikli olması açısından kısmi değişiklikler yapılmasının gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır.Okuma Yazma Öğreniyorum, Türkçe Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının fiziksel unsurlar, tipografik unsurlar, kitaptan faydalanmayı sağlayan unsurlar, içerik özellikleri, ölçme ve değerlendirme, dil ve anlatım ve görsel tasarım özellikleri bakımından cinsiyet ve hizmet içi eğitim kursu alma değişkenlerine göre anlamlı bir fark varken diğer değişkenlere göre (yaş, hizmet süresi, branş, eğitim durumları, 1. Sınıf okutma süreleri ve kitapların yayınları) anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Programı, İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ders Kitapları, Değerlendirme This study purposes to evaluate the lesson and work books of the primary reading and writing used in the teaching process based on teachers' views.This study separates the courses and workbooks taught in the first-year which is an important stage of primary education, because of great importance in the lives of individuals, to the dimensions of evaluation; such as physical elements, typographic elements, elements that take advantage of the book, theme, assessment and evaluation, language and narrative, visual design. This study has a survey consists of 122 items to analyze these dimensions.The universe of the survey is the number of 160 first class? teachers who teach in the primary schools in Kırşehir.This study concludes that the lesson and work books taught in first year of primary education, according to the views of teachers who use these books, all three books are sufficient in respect to in set dimensions; however, it is necessary to do some partial modifying for more qualified books.This study argues that there are significant differences in variables of gender and in-service education in respect to physical elements, typographic elements, elements that take advantage of the book, the theme features, assessment and evaluation, visual design features, and language and expression of Learning Reading and Writing, Turkısh Lesson Book, and Student Exercise Book; however, there are not significant differences in these books in respect to other variables (age, branch, educational status, service time, first year teaching time, and publications of books).Key words: Curriculum, Primary Reading-Writing Teaching, Lesson Books, Evaluation
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiIbpXoB07Rcufg5J9FCp4TpllhCOIvaokhYdo5po1xMlhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6102
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]