İlköğretim okullarında görevli fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde drama yöntemini kullanma düzeylerinin belirlenmesi: Kırşehir ili örneği
Özet
Bu araştırma ile Kırşehir İli'nde görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin ders aktiviteleri içerisinde drama tekniklerini kullanım düzeyleri değişik parametrelere göre belirlenmeye çalışılmıştır. Kırşehir il merkezi ve ilçelerinde görev yapan 65 erkek ve 53 bayan fen ve teknoloji öğretmenine hazırlanan anket çalışması uygulanmış olup sonuçlar alt problemlere uygun olarak frekans ve yüzde dağılımları ki-kare testi ve cramer's v testi uygulanarak analiz edilmiştir. Bu analizlere göre fen ve teknoloji öğretmenlerinin ortalama % 58,7'sinin drama teknikleri ile ilgili bilgi sahibi oldukları, ortalama % 49,6'sının çeşitli drama tekniklerini öğrenme öğretme sürecinde kullandıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca drama yöntemini kullanım sıklıkları cinsiyet, mezun olunan fakülte, drama ile ilgili önceden eğitim alıp almama, drama ile ilgili önceden bilgi sahibi olup olmama ve haftalık girilen ders saatine bağlı olarak analiz edilmiştir. Bu analizlere göre altı şapkalı düşünme tekniği ile istasyon tekniğinin erkek öğretmenler tarafından bayan öğretmenlere göre daha fazla kullanıldığı, benzetim tekniğinin eğitim fakültesi mezunu öğretmenler tarafından fen edebiyat ve diğer fakülte mezunu öğretmenlere göre daha fazla kullanıldığı, tüm drama tekniklerinin önceden bilgi sahibi olan öğretmenler tarafından bilgi sahibi olmayan öğretmenlere göre daha fazla kullanıldığı, öykünme, zihinde canlandırma, olay canlandırma, benzetim ve istasyon tekniklerinin haftalık olarak 15-18 saat arasında derse giren öğretmenler tarafından 18 saatten çok derse giren öğretmenlere göre daha fazla kullanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. With this research, the Science and Technology teachers in Kırşehir whose levels of use drama techniques in teaching activities are tried to be determined according to various parameters. The prepared questionnaire was applied to the 65 male and 53 female science and technology teachers working in the city center and towns of Kırşehir and the results which were convenient to the sub-problems, frequency and percentage distribution were analysed by impleting Ki-square test and Cramer?s V test. According to the analyses % 58,7 mean of the scince teachers had knowledge about drama techniques. It came on the scene that % 49,6 mean of them used different drama techniques in the teaching learning process. More over the frequency of using drama techniques was analyesed connected with gender, the faculty which was graduated, whether or not getting pre-education about drama, whether or not having knowledge about drama and the hours of lessons they have in each week. It was reached that according to these analyses male teachers used six thinking hats technique and station technique more than female teachers, the teachers graduated from the faculty of education used comparison technique more than the teachers graduated from the faculty of science literature and other faculties, all drama techniques were used by the teachers who had knowledge about them before hand than the ones who had no knowledge and imitation, animation in the mind, event animation, comparison and station techniques were used more by the teachers who had 15?18 hour of lessons than the teachers who had lessons more than 18 hours in each week.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-mSsQ38kaqVr9Y7_DADzbdU7wdvGamkn1__4RNvypbeChttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6115
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]