Kavram karikatürü destekli TGA tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersi akademik başarı ve tutumlarına etkisi
Özet
Kavram karikatürleri, öğrencilerin kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kullanılabilirken, konu somutlaştırmak ve eğlenceli halle getirmek için bir öğretim tekniği olarak da kullanılabilir. TGA tekniğinde ise öğrencilerin yapılan deneylere yönelik tahmin etmeleri, tahminleri doğrulamaları, gözlemleri ile tahminleri ile karşılaştırmaları ve kendi cümleleri ile açıklama yaparak bir bütün olarak konuyu ele almaları hedeflenir. Bu çalışma özellikle yeni bir öğretim tasarımı olarak kavram karikatürlerinin ve TGA tekniğinin sentezlendiği bir öğretim tasarımının oluşturulması planlanmıştır. Yürütülen çalışmada kavram karikatürü destekli TGA tekniğiyle gerçekleştirilen fen öğretiminin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumve akademik başarılarına etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel modelde tasarlanmıştır. Adana ilinde bulunan bir devlet ilkokulunda öğrenim gören 25'i deney grubunda ve 25'i kontrol grubunda olmak üzere toplam 50 ilkokul 4. sınıf öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutum düzeylerini belirlemek amacıyla Uyanık (2014) tarafından geliştirilen 18 maddelik "Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği" ve öğrencilerin fen bilimleri akademik başarı düzeylerini tespit etmek amacıyla Şentürk (2021) tarafından oluşturulan 20 maddelik "Maddenin Özelikleri Bilgi Testi" işe koşularak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında işe koşulan kavram karikatürü destekli TGA tekniğiyle gerçekleştirilen fen öğretimi araştırmanın bağımsız değişkenini oluşturmaktadır.Normal dağılım ve varyans homojenliği varsayımlarını kontrol edilmiş ve verilerin analizinde bağımsız grupların ortalamaları arasındaki farkın incelenmesinde bağımsız gruplar t testi, eşli grupların ortalamaları arasındaki farkın incelenmesinde ise bağımlı gruplar t testi işe koşulmuştur. Araştırma sonuçları kavram karikatürü destekli TGA tekniğiyle gerçekleştirilen fen öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarılarını arttırmada etkili olduğunu göstermiştir. Bunun yanında karikatür destekli TGA tekniği, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucu elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde kavram karikatürlerinden faydalanmaları önerilmektedir. While concept cartoons can be used to identify and eliminate students' misconceptions, they can also be used as a teaching technique to concretize the subject and make it fun. In the TGA technique, the aim is for students to make predictions about the experiments, verify the predictions, compare their observations with their predictions, and discuss the subject as a whole by explaining it in their own words. This study specifically planned to create an instructional design that synthesizes concept cartoons and the TGA technique as a new instructional design. The aim of the research is to examine the effect of science teaching carried out with the concept cartoon-supported POE technique on the attitudes of 4th grade primary school students towards the science course, their academic success. For this purpose, the research was designed in a quasi-experimental design with a pre-test, post-test control group, which is one of the quantitative research methods. A total of 50 primary school 4th grade students, 25 in the experimental group and 25 in the control group, studying at a public primary school in Adana, formed the study group of the research. The research data was obtained by using the 18-item "Science Course Attitude Scale", which was developed to determine the students' attitude levels towards the science course, and the 20-item "Properties of Matter Knowledge Test", which was created to determine the students' academic achievement levels in science. Science teaching carried out with the concept cartoon supported POE technique used within the scope of the research constitutes the independent variable of the research.Before the analysis of data, normal distribution and variance homogeneity assumptions were checked. In this line, the independent groups t test was used to examine the difference between the score averages of independent groups, and the dependent groups t test was used to examine the difference between the score averages of paired groups.The results showed that science teaching carried out with the concept cartoon supported POE technique is effective in increasing the academic success of 4th grade primary school students in science course. Despite this, it was concluded that the technique did not have a significant effect on students' attitudes towards the science course. In line with the findings obtained as a result of the research, it is recommended that classroom teachers use concept cartoons in science teaching.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsTTrVwJOerFOKXKBwORBbrCH7N26GY4mnXfjd15aTXlHhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6169
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]