Kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisi
Özet
Bu çalışma kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada tek gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalı üçüncü sınıf ikinci öğretimde öğrenim gören 20 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma grubunda yer alan öğretmen adaylarına "Kuantum Öğrenme Modeli" ve kuantum öğrenme modelinde kullanılan tekniklerle ilgili olarak 16 saat seminer verilmiştir. Araştırmanın uygulaması Fen Laboratuarı Uygulamaları-II dersinde "Kuantum Öğrenme Modeli" ne göre düzenlenmiş laboratuar deneyleri ile 8 haftada toplam 32 saatte gerçekleştirilmiştir. Deneysel işlem öncesi ve işlem sonrasında öğretmen adaylarına "Fen Öğretimi Öz-yeterlik İnanç Ölçeği" ve "Kendini Tanıma Envanteri" uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlara göre, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlikleri ön-test ve son-test ortalama puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının kendini tanıma envanteri ön-test ve son-test ortalama puanları arasında son-test lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Kuantum Öğrenme Modeli, Kendini Tanıma, Öz-Yeterlik. This study was carried out to investigate the effect of quantum learning model on pre-service science teachers' self-efficacy and communication skills. The one-group pretest-posttest design was used in the scope of the research. A total of 20 pre-service science teachers who study at 3rd grade in Ahi Evran University in Turkey were involved in the study in the spring semester of 2012-2013 academic year. Seminars that maintained during 16 hours were conducted for the pre-service teachers in the research group related to "Quantum Learning Model" and techniques used in the quantum learning model. The application of the research was conducted during 8 weeks through total of 32 hours in the course of Science Laboratory Applications-II with laboratory experiments designed in accordance with "Quantum Learning Model". "Science Teaching Self-efficacy Belief Scale" and "Self-Awareness Inventory" were applied to pre-service teachers before and after the experimental procedure. The obtained data were analyzed with SPSS package program. According to the results of the study, no significant difference was found between pre-test and post-test average scores of pre-service science teachers in terms of science teaching self-efficacy. There was a significant difference between pre-test and post-test average scores of self-awareness inventory of pre-service science teachers in favor of the post-test. Keywords: Quantum Learning Model, Self-Knowledge, Self-Efficacy
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6_vCs7AxYgAq5LVQeax0TeXZ41n2XUPARe5D8p3avZpDhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6281
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [652]