Matematik destekli fen öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin tutum, motivasyon ve akademik başarıları üzerindeki etkisi: Yoğunluk örneği
Özet
Bu çalışma, matematiksel açıdan zenginleştirilmiş fen öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin fen ve matematiğe yönelik tutumları, fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ve yoğunluk konusuna ilişkin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplama araçları ile veriler toplanmıştır. Çalışma Ankara'daki bir devlet okulunun 6. sınıfa giden 72 öğrencisi ile yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına 5E modeli, TGA ve soru-cevap tekniği kullanılmıştır. Deney grubunun derslerinde matematiksel açıdan zengin etkinlik ve soruların yer aldığı çalışma kağıtları kullanılmıştır. Tutum ve motivasyon ölçekleri, yoğunluk başarı testi hem pilot uygulama olarak hem de deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna Yoğunluğa İlişkin Açık Uçlu Soru Formu ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubundan 3 öğrenciye yoğunluğa ilişkin görüşme soruları sorulmuştur. Çalışma sonucunda hem deney hem de kontrol grubunda fen öğrenmeye yönelik motivasyon, fene yönelik tutum ve yoğunluk başarı testi ortalamaları istatistiksel olarak anlamlı derecede artmıştır. Matematik tutumları ise deney grubunda anlamlı şekilde artmıştır. Deney ve kontrol gruplarının son test puanları kıyaslandığında matematiğe yönelik tutum ve yoğunluk başarı testinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olmuştur. Deney grubunun son testte yoğunluğun açık uçlu sorularına dair akademik başarıları artmıştır ve yoğunluk konusuna dair kavramsal hataları önemli ölçüde azalmıştır. This study aims to investigate the effect of mathematically enriched science teaching on the academic achievements on density, attitudes towards science and mathematics, and motivation towards science learning of sixth grade students. An experimental design was used in the study. The data was collected through quantitative and qualitative data collection tools. The study was conducted with 72 students attending 6th grade of a public school in Ankara. 5E model, POE and question-answer technique were used to experimental and control groups. On the experimental group, worksheets, containing mathematically rich activities and questions, were used. Attitude and motivation scales, density achievement test were applied both as a pilot study and as pre-test and post-test for experimental and control groups. An open-ended question form regarding density was applied to the experimental group as pre-test and post-test. Three students from the experimental group were interviewed about the density. The results showed that both groups had a significant increase in motivation for science learning, attitudes towards science and academic achievements. The attitudes of the experimental group towards mathematics increased significantly. When the means of post-test between experimental and control group were compared, there were significant differences in the attitudes towards mathematics and academic achievements in favor of the experimental group. Academic achievement of the experimental group on the open-ended questions of the density increased in the post-test and the students' conceptual errors regarding density decreased significantly.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZmTINY0j3PDfoqb-ut_mjAULlQa-E0bSYGc8yVL2C3MAhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6326
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [652]