Matematik kavramları öğretiminde öyküleştirme yönteminin tutuma ve başarıya etkisi
Özet
Bu çalışmada, matematik kavramları öğretiminde öyküleştirme yönteminin tutuma ve başarıya etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Deneysel olarak yapılan bu araştırma, Kırşehir ilinde yer alan Aşıkpaşaİlköğretim Okulu?nda, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 6. sınıf öğrencilerden bir grubun deney grubu (6/B sınıfı?20 kişi) ve diğer bir grubun da kontrol grubu (6/A sınıfı?20 kişi) olarak belirlenmesi ile toplam 40 kişiyeuygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları oluşturulurken; öğrencilerin sayılarına, başarı düzeylerine ve ön test sonuçlarına bağlı olarak gruplar arasında denklik sağlanmıştır. Araştırmada, ?Tamsayılar ve Mutlak Değer? ünitesi, deney grubunda Öyküleştirme (Storyline) Yöntemi ile işlenirken, kontrol grubunda ise mevcut yöntemler aracılığı ile öğretim yapılmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla, ünitede yer alan kazanımlara göre,araştırmacı tarafından hazırlanmış olan, toplam 25 sorudan oluşan başarı testi ve Petek Aşkar?a ait Tutum Ölçeği öğretimin başında ve sonunda öğrencilere uygulanmıştır. Veriler; ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar için t-testi ve bağımlı gruplar için t-testi istatistiksel yöntemlerden yararlanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilir:i) Deney ve kontrol grupları arasında başarı düzeyinde deney grubunun lehine olarak anlamlı bir fark çıkmıştır.iiii) Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır.Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Öyküleştirme Yöntemi, Başarı, Tutum In this research, it is studied to determine the effect of storyline method, used in conceptual teaching, on success and attidutes.Pre test- post test matching control grouped experimental design has been used in this study. The study group consisted of 40 sixth grade studdents, studying at Kırşehir Aşıkpaşa Primary School in 2011-2012 academic year. The study included two groups; an experimental group (20 students) and a control group (20 students). Both of the groups was equaled according to their number, success level and result of their pre-test. In research, while the unit of Integar and Absolute Value was taught with using storyline method to the experimental group, the same unit was taught with using available methods to the control group.In order to acquire data, in respect of units? goals, success tests, consisted of 25 questions prepared by researcher and Petek Aşkar?s attitude test were administered to students before and after the instruction. Acquired data was analyzed by the help of statistical methods such as mean, standart deviation, t-test for independent and dependent groups. In the consequence of research, the results could be summed as:i) There was a meaningful significance in favour of experimental group between two groups in terms of academic achievement.ivii) There wasn?t a meaningful significance between two groups in terms of attidute.Key Words: Mathematic Teaching, Storyline Method, Success, Attitude.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-gWYzmSiH1Gxc2dxCcre-ng35K_bvGv3vZdqQG9kCUaThttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6328
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]