Matematik öğretmen adaylarının çizimlerle benzer üçgen oluşturma ve pantograf kullanma durumlarının incelenmesi
Özet
Bu çalışmada, İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının (İMÖA) Üçgenlerde Benzerlik ile ilgili çizimleri ve pantograf kullanma durumlarını araştırılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile tasarlanan bu çalışmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın konusunu, olayını ve olgusunu, birçok veri kaynağını kullanarak kendi durumunda derinlemesine araştıran bir yaklaşımdır. 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde ilköğretim matematik öğretmenliği programı son sınıfta öğrenim gören 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu seçiminde amaçlı rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Amaçlı rastgele örneklem araştırmanın amacı doğrultusunda sistematik ve rastgele seçilen durum örneklerinin amaçlı bir şekilde sınıflandırılmasıdır. Bu çalışmada veri toplamak için ses kayıtları, çalışma kâğıtlarındaki ifadeleri ve çizimleri, öz değerlendirme formları kullanılmıştır. Adayların yapacakları etkinlikler ve çalışma kağıtları araştırmacı ve tez danışman görüşleri sonucunda oluşturulmuştur. Çalışma kapsamında uygulanan süreç iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşama temel çizim etkinliklerinin uygulanmasıdır. İkinci aşama Pantograf kullanılma etkinliklerinden oluşmaktadır. Veri analizinde ise öğretmen adaylarının yaptıkları her bir çizim tek tek geogebra yardımı ile incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda çalışmasında katılımcıların üçgen çizimlerini içeren görevlerde oldukça başarılı olduklarını ancak etkinlik temelli öğretimin en önemli unsurunun öğretmenin bilgi, beceri düzeyinin olduğu görülmüştür. Bundan dolayı çizim etkinliklerini iyi yönetemeyen öğretmenlerin, etkinlik iyi hazırlanmış olsa bile bu etkinliği iyi uygulayamayabilecekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Bu nedenle öğretmenlerin öğrencilerin konuyu daha iyi öğrenmeleri için farklı etkinlikler ve görevler oluşturabilmelerine vurgu yapılmalıdır. In this study, it is aimed to investigate the drawings related to Similarity in Triangles and pantograph usage situations of Primary Mathematics Teacher Candidates (IMÖA). In this study, designed with the qualitative research method, the case study pattern was used. It is an approach that explores the subject, event and phenomenon of the research in depth in its own case using many data sources. in the 2021-2022 academic term, the elementary mathematics teaching program consists of 12 teacher candidates who are studying in the last grade. It was determined by using the purposeful random sampling method in the selection of the study group. Purposeful random sampling is the purposeful classification of systematic and randomly selected case samples in accordance with the purpose of the research. In this study, voice recordings, statements and drawings in working papers, self-assessment forms were used to collect data. The activities and working papers that the candidates will do have been created as a result of the opinions of the researcher and the thesis advisor. The process applied within the scope of the study consists of two stages. The first stage is the implementation of basic drawing activities. The second stage consists of pantograph usage activities. In the data analysis, each drawing made by the teacher candidates was examined individually with the help of geogebra. As a result of this examination, it was found that the participants were quite successful in the tasks involving triangle drawings in the study, but the most important element of activity-based teaching was the knowledge and skill level of the teacher. Therefore, it should be taken into account that teachers who cannot manage drawing activities well may not be able to apply this activity well, even if the activity is well prepared. For this reason, emphasis should be placed on teachers being able to create different activities and tasks for students to learn the subject better.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rmLLZ6jz4Q2gl3JBmwupGYohaCvdojWC_p8LikaiydcChttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6330
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [652]