Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi
Özet
Bu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesinin farklı Meslek Yüksekokullarında okuyan öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesinin iki yıllık eğitim veren farklı Meslek Yüksekokullarında okuyan matematik dersini alan/almış birinci sınıf öğrencilerinin tamamı oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu", Erol (1989) tarafından geliştirilmiş ve Bekdemir (2009)'in Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygılarını belirlemek için kullandığı "Matematik Kaygısı Ölçeği" kullanılmıştır. Öğrencilerin okuduğu Meslek Yüksekokulu, birinci veya ikinci öğretim olma durumu, barındığı yer, kardeş sayısı, ailelerinin yaşadığı bölge, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, babanın mesleği, annenin mesleği, ailelerinin kendilerine gösterdiklerini ifade ettikleri tutuma göre matematik kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken; doğum tarihi, cinsiyet, okuduğu bölüm, mezun oldukları okul türü, Meslek Yüksekokuluna sınavla veya sınavsız yerleşme durumu, ailelerinin ortalama aylık gelir durumu ve kendilerini algıladıkları matematik düzeyi değişkenleri ile matematik kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. In this research, it was aimed to investigate the Maths anxiety levels of the students from the different vocational high schools of Ahi Evran University in terms of some demographic variants. The population of the study composes all freshman class students who are studying and reseived/reseiving Math class from different vocational high school of Ahi Evran University in the Spring term of 2015-2016 Academic Year. In this research "Personal Information Form" and "Mathematics Anxiety Scale" were used. "Personal Information Form" developed by the researcher, "Mathematics Anxiety Scale" developed by Erol (1989) and used by Bekdemir (2009) to define Maths anxiety of vocational high school students. There weren't differences between the Maths anxiety levels of the students in terms of the vocational high school they are studying, situation of daytime of evening education, accommodation variants, number of siblings, living in the region of the family, educational background of the father, educational background of the mother, profession of the father, profession of the mother and parent attitude. There were differences between the Maths anxiety levels of the students in terms of date of birth, gender, department they are studying, graduated high school, family income level, open admission or entering by an examination and Maths level they perceive themselves.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6zByxRaUdHMX-FabZGDQmferK9Ic5XLPSaIQsefuZ_lPhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6348
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [652]