Muhasebe bürolarında çalışan muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm süreci hakkındaki görüş ve beklentileri: Aksaray ili örneği
Özet
Bu çalışmanın amacı Aksaray ilinde faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine geçiş hakkındaki görüş ve beklentilerinin, muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşümü sürecine ilişkin, yaşadıkları sorunlar, e- dönüşüm sürecinin olumlu ve olumsuz etkileri, meslek mensupların ileriye yönelik beklentileri, e- dönüşüm sürecinin ortaya çıkardığı risklerin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini oluşturan muhasebe meslek mensupları belirlenirken Aksaray Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası'nın kayıtları esas alınmıştır. Aksaray Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası'na kayıtlı olan ve fiilen büro hizmeti vermekte olan 210 muhasebe meslek mensubundan 130 tanesi anket uygulamasına katılmayı kabul etmiş ve anket uygulaması yapılarak gerekli veriler elde edilmiştir. Ankette "kesinlikle katılmıyorum, katılmıyorum, kararsızım, katılıyorum ve kesinlikle katılıyorum" şeklinde ifadelerin yer aldığı beşli likert kullanılmıştır. Bu araştırmada verilerin değerlendirilmesi için spss 22 paket programı kullanılmış ve program içinde istatistiki tekniklerden yararlanılmıştır. Bunun sonucunda hipotezlerin sonuçları analiz edilmiştir. Bu hipotez sonuçlarına göre meslek mensuplarının; E-dönüşüm sürecini değerlendirme düzeyleri ile cinsiyet değişkeni arasında fark olduğu tespit edilmiştir. Meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile yaş değişkeni arasında fark olduğu görülmüştür. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile iş tecrübeleri değişkeni arasında farklılık tespit edilmiştir. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile mezuniyet değişkeni arasında fark olmadığı görülmüştür. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile sorun yaşama değişkeni arasında farklılık tespit edilmiştir. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile hata yapma değişkeni arasında farklılık tespit edilmiştir. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile eğitime katılma değişkeni arasında fark olmadığı görülmüştür. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile eğitim alma sayıları değişkeni arasında fark olmadığı görülmüştür. Muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecine yönelik değerlendirme düzeyleri ile eğitim aldıkları yer değişkeni arasındaki fark olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada meslek mensuplarının dönüşüm sürecine geçişle ilgili görüş ve önerilerini almak için anket formunda 3 adet açık uçlu sorulara yer verilmiştir ve görüşleri alınmıştır. The purpose of this study is the province of Aksaray, operating in the accounting profession of the members of the e-transformation process on the transition to the opinions and expectations of the accounting profession of the members of the e-transformation process problems related to E- positive and negative effects of the transformation process, expectations for the future of the profession, e- transformation produced by the process is to identify the risk. The records of the Aksaray Chamber of Freelance Accountants and Financial Advisors were taken as a basis when determining the accounting professionals who make up the universe of the research. 130 of the 210 accounting professionals who are registered with the Aksaray Chamber of Freelance Accountants and Financial Advisors and who actually provide clerical services have agreed to participate in the survey application and the necessary data have been obtained by conducting the survey application. A five-point likert scale was used in the survey, in which the statements such as "I strongly disagree, I disagree, I am undecided, I agree and I definitely agree" were included. In this study, SPSS 22 package program was used to evaluate the data and statistical techniques were used within the program. As a result, the results of the hypotheses were analyzed. According to the results of this hypothesis, it has been determined that there is a difference between the levels dec evaluating the E-transformation process of professional members and the gender variable. It has been observed that there is a difference between the levels of evaluation of professional dec for the e-transformation process and the age variable. It has been dec that there is a difference between the levels of evaluation of accounting professionals for the e-transformation process and the variable of their work experience. It has been dec that there is no difference between the assessment levels of accounting professionals for the e-transformation process and the graduation variable. It has been determined that there is a difference between the levels of evaluation of accounting professionals for the e-transformation process and the deciency variable. It has been determined that there is a difference between the evaluation levels of accounting professionals for the e-transformation process and the error deciency variable. It has been dec that there is no difference between the levels of evaluation of accounting professionals for the e-transformation process and the variable of participation in education. It has been dec that there is no difference between the levels of evaluation of accounting professionals for the e-transformation process and the number of training variables. It has been determined that there is no difference between the assessment levels of accounting professionals for the e-transformation process and the variable of the place where they are studying. In addition, 3 open-ended questions were included in the questionnaire form and their opinions were taken in order to get the opinions and suggestions of professional members about the transition to the transformation process in the study.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65VsZkuPpU8WL-DoPVzde3qn_-OOnxtlBVASGAiXpCxT6https://hdl.handle.net/20.500.12513/6384
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]