Ortaokul düzeyi matematik öğrenim sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmada ortaokul düzeyinde eğitim ve öğretim alan öğrencilerin, ortaokul düzeyinde ders veren öğretmenlerin ve bu düzeyde öğrencisi olan velilerin matematik öğrenim sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve etmenin yanı sıra saptanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Kırşehir ili Akpınar ilçesi Akpınar Ortaokulu'nda rastgele belirlenen 5.sınıf, 6.sınıf, 7.sınıf, 8.sınıf öğrencilerinden ve öğrenci velilerinden, Kırşehir ili ortaokullarından rastgele belirlenen öğretmenlerin görüşlerinden elde edilmiştir. Bu araştırmada belirlenen alt problemlere cevap bulmak maksadıyla, veri toplama aracı olarak, matematik öğrenim sürecindeki sorun olan sebepler ve bu sebepler için çözüm önerilerini açık uçlu bir biçimde cevaplandırmaları için katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Verilerin analizi için içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir. Bu çerçevede içerik analizi yoluyla verileri tanımlamak, verilerin içerisinde saklı olabilecek gerçekleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma verileri; verilerin kodlanması, kategorilerin bulunması, kodların ve temaların düzenlenmesi, bulguların tanımlanması ve yorumlanması aşamaları takip edilerek analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonuçlarına göre, matematik öğrenim sürecine öğrenciler kendini sorun olarak görmekte ve çözümü öğretmenden beklediği söylenebilir. In this study, to determine the obstacles that students having training at secondary school level, teachers lecturing at secondary school level and parents having children at this level encounter, and suggestions for defined barriers are aimed. The data of the research has been acquired by the opinions of students at 5th, 6th, 8th grade and students' parents defined randomly in Akpınar Secondary School, Akpınar, Kırşehir and randomized secondary school teachers in Kırşehir in 2014-2015 school year. In order to find answer to the sub problems in the research, semi-structured interview form was conducted as data collecting tool to the participants to make them answer in an open ended way to the obstacles in the mathematics learning process and suggestions. Content analysis method was used to analyze data. In this frame, to describe the data and to reveal possible hidden facts in data were aimed. The research's data was analyzed by following the steps; coding data, finding themes, arranging codes and themes, defining findings and commenting on findings. According to the research, the students assume themselves barrier to mathematics learning process and it can be said that they wait for the solutions from the teachers.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrI9eU5ysmzVpuFkUBevenVccJBV8EbOEMYdDBM-e-QPKhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6452
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]